Q78 skrev 2010-03-08 15:11:04 följande:
Hej och välkommen till tråden! Jag läser tråden ofta men skriver inte lika mycket. Har en son på snart 1 1/5 år och vi har erfarenhet av både Kjell och Inger. Kjell var också vår första läkare och jag grät i flera veckor efter vårt besök hos honom eftersom jag tyckte att hans bemötande och osympatiska sätt var frukansvärt. Sonen hör lite bättre än din tjej och vi har nu blivit remitterade till Rosenlunds Hörselhabilitering via Inger. Inger är bra, trevlig men rak. Jag tycker ni gör rätt som ser till att få ett nytt test. Är hörapparater inte aktuellt just nu för er lilla tjej då? Sonen har inte det heller ännu. Han har hört "för" bra tidigare men de ska ta ställning till det nu igen eftersom jag snart är 1 1/5 år och då är ju språkutveckling viktig. Du behöver inte svara, men vet nu vad hörselskadan beror på? Har ni fler i släkten som har det? Vi vet inte alls vad det beror på. Har varit ett stort frågetecken hela tiden och också en stor sorg för mig. Nu vet jag att han kommer att få ett bra liv ändå men man vill ju att ens barn ska födas med samma förutsättningar som många andra barn. Vi ska till Genetisk klinik på Karolinska och ta lite tester. Hoppas få svar på några frågetecken då.
Tack!
Jag kände väl som du efter att jag träffat Kjell, hans empati var lika med noll, och när man får besked att ens älskade barn har nåt fel behöver man just empati.
Jag vet inte om hörapparat är aktuellt, inte enligt Kjell då, men efter att ha plöjt massor på nätet så rekommenderar ju många läkare att barn med min dotters hörselnedsättning ska ha hörapparat, ju tidigare desto bättre.
Men vi får se, jag hoppas Inger är bättre och att vi får möjlighet att komma till Rosenlund.
Vi har ingen ärftlighetsfaktor, vad vi vet iaf, min man har ingen kontakt med sin pappa så vi vet ju inte.