• Kvacka

Hur gör man?

Hej.
    Jag har en son på snart 7 år som vägrar gå eller träffa sin pappa. Vi har haft rättegång där jag fått behålla ensam vårdnad men pappan fick beviljat umgänge. Det här har pågått i över 2 år. Jag har försökt prata med sonen själv om varför han inte vill vara med sin pappa. Jag har sökt hjälp på familjerätten ... socialkontoret ... ringt bris ... ringt barnhabiliteringen men inte fått någon hjälp därifrån. Sedan fick jag tag på vår barnverksamhet där sonen får samtala enskillt med personal. Det som framkommit är att han har en rädsla ... han säger att pappa säger dumma saker ... att han inte får gå hem från pappa när han vill ... att han fått en hård dask i ändan och på handen av pappa. Jag klarar inte av att tvinga iväg min son till något som han reagerar så starkt på när jag inte vet vad som är problemet. Jag har bett om under de gånger vi varit i tingsrätten att man behöver lösa problemet innan ett umgänge kan börja om det ska fungera och bli bra mellan sonen och pappan men har inte fått något gehör. Följer jag beslutet och tvingar iväg sonen till något som han totalvägrar och gör honom mycket illa till mods och jag själv mår väldigt dåligt av eller tar jag bötesstraffet på 2000:- varje gång jag inte tvingar iväg honom och fortsätter att låta honom gå på samtalen och ser om det kan komma fram något där eller vad gör jag?

Svar på tråden Hur gör man?