Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

ägghalvor till jul

till jul ska vi göra ägghalvor med olika "tillbehör"/"röror" på. nu undrar jag om ni har några bra tips då jag inte "ansvarat" för det innan. vore skoj med förslag som har något av alternativen nedan (inte alla i samma), men alla förslag tas tacksamt emot:
    *utan majonnäs (pappa äter ej detta)
    *utan rom/kaviar (jag äter inte detta)

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Svar på tråden ägghalvor till jul
  • Zelmilainen

vad har du skagenröran? jag har ingen koll alls på vad man ska ha i röror. hehe.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

ok, tack. blir nog det på några...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    luddigamaskrosen skrev 2009-12-11 21:11:19 följande:
    Jag gillar att lägga en skiva sill med någon slags röra på ägget. Det finns ju färdiga sillburkar med goda röror att köpa. Också gott med en liten ros av ax med en liten kvist dill på ägget.
    du vet ingen röra som är god att göra så med som man gör själv??
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Jmia skrev 2009-12-11 21:22:10 följande:
    Ta ut gulan, blanda den med antingen majonäs eller cremé fraiche. Blanda i hackad gravad lax, avokado, dijonsenap. Försök att spritsa ut i ägghalvan (blir snyggt som sjutton) eller klicka tillbaks. Dekorera med en räka eller nåt annat. T ex.. Finns hur mycket som helst man kan göra egentligen.
    ok, tack!
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

tack.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

vad snälla ni är som hjälper till

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

tänkte göra en skagenröra och en sillröra att ha på, men finns det en tredje variant som kanske inte innehåller fisk/skaldjur, men som endå passar till julbordet?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Lussekatten87 skrev 2009-12-20 15:22:24 följande:
    Man kan ha lite hackade räkor i också!
    då blir det ju ungefär som en skagenröra vilket jag redan ska ha. hehe. i början av tråden är ett recept på skagenröran jag tänkte ha. man kan ju göra den utan räkorna som du skrev, men vore kul med nåt annat, som inte är så likt. tänkte ha tre helt olika röror och sillröra samt skagen är lite åt samma håll redan. hmm... får fundera vidare.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Lussekatten87 skrev 2009-12-20 15:30:39 följande:
    Guacamole då? med citron i.
    inte så förtjust i det varken jag eller sambon och eftersom jag inte äter lax så ville jag ha ett alternativ med nåt jag med gillar. hehe.
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden ägghalvor till jul