• smurra

Tygblöjetråden 23

Hej hej,hoppar in med ngn fråga jag oxå,sonen har tygisar i olika varianter och det funkar bra men min fråga är till er som har lite större barn över 16 mnd,hur länge kissade dom varje timme? ibland kissar sonen 2 ggr/timmen och det blir ett himla bytande*s*..

• smurra

Storstalis....kan ju svara på din fundering utefter vad vi gör,sonen har fortfarande trekantsvikningar mest och är strax 16 mnd,han behöver inte inlägg i vikisarna varje gång utan det tar jag då jag veta att vi ska iväg en stund och inte kan byta direkt varje halv-heltimme.
    100grams vikisar ska hålla hela blöjperioden,vet inte ens om det finns större..
    Hoppas du vart ngt klokare

• smurra

Hoppar in och ber om hjälp/förslag på läckande blöjbyxa,har för ca 1 vecka sedan köpt en diaperaps blöjbyxa från iv,den läcker verkligen som ett såll från sidorna så kisset sprider sig på yttertyget,har tumlat den idag men läcker iallafall,vad kan vara fel? byxan är stl 9,5 kg till 12 och sonen väger 9,7 kg så storleksmässigt passar den och enl mig så sitter den fint runt låren oxå,,ngn som har ngn ide om vad jag ska göra m den byxan?

• smurra

puma82  har 2 pocket från babyland märket,har gröna modeller med inlägg,dom har hållit bra i massa tvättar och har ej läckt på sonen,dom har bra knäppning i olika steg både runt magen och framtill för justering runt låren.Gav ca 100kr med inlägg st för mina nya och dom var värda det

• smurra

frågade innan om ngn hade råd ang läckande diaperapsbyxa,vill gärna se om ngn har ngn fundering om det

fråga ang vikisar,hur ofta byter ni som kör vikisar till barn från 1 år uppåt? hur många går det åt en vanlig dag ca? byter ni direkt vid kissandet eller väntar ni tills blöjan verkar full?
    byter själv direkt jag ser att han kissar och det blir många byten*s*.

• smurra

emindy   tack för ditt svar,vad roligt att hon går på pottan ibland. Jag byter ca 12-13blöjor just nu per dag då jag inte inväntar att blöjan ska bli full utan gör som du, byter direkt.Han kissar med ca 20-30 minuters mellanrum.

• smurra

emindy  ja det känns som att det är lite väl ofta faktiskt,,har hållt på m tygisar bara ca 1 månad,han fick så hemska blöjexem hela tiden så det var daxs att sluta m pappersblöjorna,hade tygisar till min näst yngsta son i 2 år så det var inget nytt så att säga.hur gammal är tösen din? sonen blir 16 mnd nästa vecka.

• smurra

emindy,,,aha,så kanske det är,han kissade dock pappersblöjorna fulla ganska snabbt oxå,vikisarna är överfulla efter 1 timme om han sover en lur och man inte byter efter ca 20-30 min.Men jag byter på och så hoppas jag att det lugnar ner sig snart*s*.Tack för dina svar

• smurra

Måste få fråga om ngn har erfarenhet av iv aio blöja,använder en sådan som nattblöja och det fungerar bra förutom att den verkligen stinker på morgonen,det luktar alltså i hela rummet,det luktar inte kiss el så utan en väldigt skum doft.Den är ca 2 veckor gammal om det gör ngn skillnad.Har ngn annan råkat ut för detta?

Sen har jag ngr pockets med fleece nsida och sonen blir ganska röd av dom på stjärten och även fram på magen,kan det vara värmen som gör det?

• smurra

FruganL  tack för dina svar ja det är en hemskt skum lukt men tror inte det är så koncentrerat då det inte är direkt gult i blöjan,fast man vet ju aldrig.
    Ska prova o se om det beror på torrhet,han känns inte torr men det kanske blir en annan slags torrhet av fleecen

Ronjas mamma,,tack för ditt svar det luktar inget som påminner om kiss el ammoniak,men ska prova att göra en ättika tvätt o se om det blir bättre,tack för tipset.

Svar på tråden Tygblöjetråden 23