• smurra

Tygblöjetråden 23

JsN tusen tack ska tänka på extra sköljning när den tvättas alla tips mottages tacksamt.

• smurra

Ang tumling av vikisar,,jag har gjort det ngr ggr då det varit lite akut m torkningen av blöjorna och mina vikisar har då dragit ihop sig i själva rutsömmarna sas ,väldigt mjuka blir dom men oxå ganska knöliga*s*,torkar ni dom på vanlig torkvärme eller kortare tid och sen lufttorkar resten eller hur gör ni?

• smurra

jsn  jo jag brukar stryka o slita i dom*s* men tycker inte dom blir rakare förrens efter nästa tvätt,stryka är ju ett alternativ förstås.

• smurra

oj skrev fel,,brukar släta ut dom inte stryka ut dom

• smurra

bejbi08  har iv pulbyxor,8st i stl 9-12 kg,sonen går sakta upp i vikt så dom kommer användas lång tid,har sen bambino mio 3 st i stl 11-14kr och 3 st tuff tuff stl 12-15kg. tvättar pulbyxor oftast varje dag,använder inte samma byxa mer än max 2-3 blöjor innan den tvättas,sonen kissar igenom blöjan så snabbt så det blir blött i pulbyxan så den torkas efter varje byte av blöja och sen byts byxa så det inte ska lukta.

• smurra

caeruleus  ha ha ja det låter mkt,men dom större stl använder vi inte nu,sen tvättar jag byxor o blöjor varje dag,inte får att det inte räcker utan för att jag kan och vill ,det går åt ca 3 byxor iallafall per dag.

• smurra

Fick hem ekologiska vikblöjor från iv igår och vilken skillnad i mjukhet mellan dom och ex vanliga vita från ullrike,ivs var ju supermjuka efter torktumlingen Har aldrig upplevt dom andra som speciellt hårda men nu märkte jag skillnad. Är så frälst i iv soft byxan,har 5 par och dom används flitigast på sonen,mjuka och följsamma,har lite svårt för diaperaps byxan som jag upplever är stel i kardborren.

• smurra

En fråga till er som använder/använt vikisar och formsydda blöjor,vilken sort upplever ni tar emot mer kiss innan det blir blött i blöjbyxan? har precis tvättat mina nyinköpta iv formsydda så jag har ej hunnit testa än,hoppas dom ska kunna sitta på mer än 30-40 min innan dom simmar som vikisarna gör

• smurra

Ekorrfamiljen:: tack för svar ,ja jag hoppas att formsydda i flanell ska stå emot lite mer.

johlinn:: tack märkte det,efter bara 1 tvätt så var blöjan genomblöt efter bara 20 minuter,har tvättat dom 3gånger nu*s*

Någon som kan rekomendera ngn bra nattblöja eller vad man ska kompletera med mer än flanellinlägg? har kört på iv aio m x-tra inlägg men det håller inte riktigt emot på natten,har provat vikisar med frotee inlägg men där går det igenom pulbyxan helt o hållet,,ngr förslag?

• smurra

Plutteli:: Aha,låter ju bra,har aldrig provat ngt bambu alls så det kan ju bli lite spännande att kika på sånt till natten

Ronjas mamma::  tack,jag ska prova med mina iv formsydda i flanell och ngt inlägg sen då när blöjorna har tvättats fler gånger och suger lite bättre

• smurra

En fundering kring aio blöjan wonderworks stl 7-16 kg,,någon som använder den blöjan?  har kpt 2 st till sonen och dom ska ju passa enl vikten då han vöger 9,7 men oavsett hur hårt jag knäpper i midjan så är ju fortfarande benresåren för lös,det glipar på ca 1-2 cm mellan låret och blöjan,ska den inte kunna användas av mindre barn fast vikten är från 7 kg? eller har jag missat ngt m dom blöjorna,gör jag fel?

• smurra

Nilln77  har precis fått hem mina iv blöjor därifrån,smidigt  och paketet kom efter 2 dagar

• smurra

Någon som vet vart nikky ullbyxa finns att köpa? har ett par till sonen som vi älskar och skulle behöva 1 par till,dom är beg så ja vet inte vart dom är köpta.Dom har smal benresår i låren och kardborre med  knappar i midjan.

• smurra

Ullbyxor i bara 70% ullgarn kan väll inte hålla tätt eller vad tror ni?

Svar på tråden Tygblöjetråden 23