Tygblöjetråden 23
JsN tusen tack ska tänka på extra sköljning när den tvättas
alla tips mottages tacksamt.
JsN tusen tack ska tänka på extra sköljning när den tvättas
alla tips mottages tacksamt.
Ang tumling av vikisar,,jag har gjort det ngr ggr då det varit lite akut m torkningen av blöjorna och mina vikisar har då dragit ihop sig i själva rutsömmarna sas ,väldigt mjuka blir dom men oxå ganska knöliga*s*,torkar ni dom på vanlig torkvärme eller kortare tid och sen lufttorkar resten eller hur gör ni?
jsn jo jag brukar stryka o slita i dom*s* men tycker inte dom blir rakare förrens efter nästa tvätt,stryka är ju ett alternativ förstås.
oj skrev fel,,brukar släta ut dom inte stryka ut dom
bejbi08 har iv pulbyxor,8st i stl 9-12 kg,sonen går sakta upp i vikt så dom kommer användas lång tid,har sen bambino mio 3 st i stl 11-14kr och 3 st tuff tuff stl 12-15kg. tvättar pulbyxor oftast varje dag,använder inte samma byxa mer än max 2-3 blöjor innan den tvättas,sonen kissar igenom blöjan så snabbt så det blir blött i pulbyxan så den torkas efter varje byte av blöja och sen byts byxa så det inte ska lukta.
caeruleus ha ha ja det låter mkt,men dom större stl använder vi inte nu,sen tvättar jag byxor o blöjor varje dag,inte får att det inte räcker utan för att jag kan och vill ,det går åt ca 3 byxor iallafall per dag.
Fick hem ekologiska vikblöjor från iv igår och vilken skillnad i mjukhet mellan dom och ex vanliga vita från ullrike,ivs var ju supermjuka efter torktumlingen Har aldrig upplevt dom andra som speciellt hårda men nu märkte jag skillnad. Är så frälst i iv soft byxan,har 5 par och dom används flitigast på sonen,mjuka och följsamma,har lite svårt för diaperaps byxan som jag upplever är stel i kardborren.
En fråga till er som använder/använt vikisar och formsydda blöjor,vilken sort upplever ni tar emot mer kiss innan det blir blött i blöjbyxan? har precis tvättat mina nyinköpta iv formsydda så jag har ej hunnit testa än,hoppas dom ska kunna sitta på mer än 30-40 min innan dom simmar som vikisarna gör
Ekorrfamiljen:: tack för svar ,ja jag hoppas att formsydda i flanell ska stå emot lite mer.
johlinn:: tack märkte det,efter bara 1 tvätt så var blöjan genomblöt efter bara 20 minuter,har tvättat dom 3gånger nu*s*
Någon som kan rekomendera ngn bra nattblöja eller vad man ska kompletera med mer än flanellinlägg? har kört på iv aio m x-tra inlägg men det håller inte riktigt emot på natten,har provat vikisar med frotee inlägg men där går det igenom pulbyxan helt o hållet,,ngr förslag?
Plutteli:: Aha,låter ju bra,har aldrig provat ngt bambu alls så det kan ju bli lite spännande att kika på sånt till natten
Ronjas mamma:: tack,jag ska prova med mina iv formsydda i flanell och ngt inlägg sen då när blöjorna har tvättats fler gånger och suger lite bättre
En fundering kring aio blöjan wonderworks stl 7-16 kg,,någon som använder den blöjan? har kpt 2 st till sonen och dom ska ju passa enl vikten då han vöger 9,7 men oavsett hur hårt jag knäpper i midjan så är ju fortfarande benresåren för lös,det glipar på ca 1-2 cm mellan låret och blöjan,ska den inte kunna användas av mindre barn fast vikten är från 7 kg? eller har jag missat ngt m dom blöjorna,gör jag fel?
Nilln77 har precis fått hem mina iv blöjor därifrån,smidigt och paketet kom efter 2 dagar
Någon som vet vart nikky ullbyxa finns att köpa? har ett par till sonen som vi älskar och skulle behöva 1 par till,dom är beg så ja vet inte vart dom är köpta.Dom har smal benresår i låren och kardborre med knappar i midjan.
Ullbyxor i bara 70% ullgarn kan väll inte hålla tätt eller vad tror ni?