Labolinn skrev 2010-01-13 10:36:50 följande:
Jag är så GLAD att jag hittat den här tråden!! Jag går här på övertid och fördriver tiden tills min lilla/lille behagar komma ut, och läser på lite mer om tygblöjor. Jag och sambon är förvånansvärt överens (trodde han skulle vara motsträvig) om att tygblöjor is the shit, om man säger så. Vi har köpt på oss en laddning IV formsydda blöjor och i NB och Small, och jag antar att jag är ute och letar bekräftelse på att det var smart. Även om vi inte har mer än 10-2 st av varje stl då vi ju inser att vi är nybörjare och inte vet vad vi kommer att gilla. Hur som helst så känner jag mig så taggad att köra på så stor andel tyg som möjligt! Och nu inser jag ju att vår låda med gamla fula kökshanddukar är en guldgruva, och att det finns massor med smarta lösningar på läckande blöjor (microfibertrasor, tvättlappar etc som man stoppar extra med) och tvättbara "rispapper" med massor mera.
Halloj, kul med en till novis här i tråden. Har själv ännu inte prövat tygblöjor men planerar att göra det meed lillebror som kommer i april. Min man är dock inte alls med på noterna. Han tvättar annars allt hos oss men blåvägrar tygblöjorna

. Fast jag tror nog han ändrar sig. Hade han verkligen inte gillat iden så hade han inte gått med på att betala för dem eller snällt lyssnat på mina funderingar kring märke, varianter etc.
Har precis köpt (men ännu ej fått hem)
4 st oanvända Fuzzibuns i stl S, av den förra modellen. 3-6kg tror jag
samt 5 st i stl M, 6-11kg.
Tänkte även köpa lite vikblöjor från Ikea och funderar på IV byxblölja soft.
Snappi verkar oxå smidigt.
Storebror har varit en storkissare så jag skall fundera lite kring olika boosters.
Vill ogärna köpa på mig för mycket om jag inte gillar det. Samtidigt så tror jag att det blir väldigt osmidigt om man har för få....hmm svårt det där.