Dockmakaren skrev 2010-01-19 22:16:23 följande:
Tack snälla ni för snabba tips. Tänkte försöka lägga någon beställning imorgon efter att ha fått lite mer koll. Ja, för länge sen hade jag en vision om att sticka egna. Garnet är inköpt, men orken och tiden finns inte. Jag väntade för länge. Blöjbyxor med spärrskikt i PUL...är det något jag har utanpå vikblöjor alltså? ( Ursäkta, kanske dum fråga, men jag är inte helt insatt). Eller är det något annat. Rekommenderar ni det istället för ullbyxor?
Jag är novis inom området och har inte testat tygblöjor än IRL men försökt läsa på mig så gott jag kan. Jag har läst/fått tips om att Imse Vimses blöjbyxor är väldigt bra passform till de nyfödda men när de blir lite större och börjar krypa så kan kardborren skava.
En god vän till mig som kört tygisar på 2 barn avrådde mig från Imse Vimses modell SOFT. Den skall tydligen kännas lite plastig och inte alls lika skön som bomullsvarianten.
Jag tänker nog själv börja med Imses blöjbyxor och sen när jag ser vilken kroppsform lilleman får, knubbig/smal etc så kanske jag väljer ett annat märke tex med knappar.