Inlägg från: winterangel85 |Visa alla inlägg
  • winterangel85

Tygblöjetråden 23

Gurkan skrev 2009-12-28 12:46:57 följande:
    Hej!Efter mycket funderande fram och tillbaka har vi kommit fram till att på BB får det nog bli engångs. När vi kommer hem så börjar vi på med våra vikisar.Men vilka engångs luktar minst?Pampers och libero tycker jag stinker apa så fort det kommit en liten kiss-skvätt i dem.Vilken engångs är snällast mot miljön?Någon som har någon idé?
    På Coop hittade jag ekologiska blöjor som jag har köpt hem, men jag minns tyvärr inte vad de hette och jag har packat upp dem ur påsen. tyvärr finns de bara från stl 2 här på mitt Coop, men jag vet att jag var in på deras hemsida och såg att de hade redan från stl 1. De har varit lite stora till min tös, men nu börjar hon kunna ha dem och de luktar inte alls illa och det känns inte lika konstgjorda som jag tycker att Libero & Pampers gör.
  • winterangel85

Åh vad jag älskar mina tygisar. Lillan är 1 månad nu och jag har precis kunnat börja använda dem ordentligt, innan var hon så tunn runt låren att blöjbyxan glipade oavsett hur jag betedde mig.

Jag är fascinerad över alla som tycker att tygisar är äckligt - är det något som är äckligt är det ju engångsblöjorna, de luktar ju så vidrigt och känns inte alls trevliga när man tar av dem.

Nu väntar jag på lite pockets jag har beställt hem samt nya blöjbyxor - spännande!!

• winterangel85

Maria K skrev 2009-12-28 23:02:09 följande:

Beställde just mer tyg till inlägg från myllymuksut och de har 15% rea tom 31/12, blev lite mer än jag tänkt från början
    Åh, 15% rea, man kanske ska passa på då..
  • winterangel85

Hur mycket material ska jag räkna med att det går åt till 1 pocketblöja om jag vill sy själv och vad ska jag köpa för material? Känns som att det är en riktig djungel..

• winterangel85

Ronjas mamma skrev 2009-12-29 07:51:07 följande:

Det finns inga ekologiska blöjor så det är troligtvis moltex blöjor köpt många tar fel på det eftersom det står eko på dem men det är tyska blöjor och betyder miljö vänligt inte ekologisk..
    Om den är ekologisk låter jag isf vara osagt. Den känns iaf betydligt trevligare att använda än Libero & pampers och luktar inte illa, varken före eller efter användning.
    Jag hittade på hemsidan nu - www.naty.com/uk/Home/tabid/61/Default.aspx
  • winterangel85
    Blå Flygare skrev 2009-12-30 12:03:29 följande:
    *fortsätter svära* Han kvider vid blöjbyten. Vätskar i ljumsken. Vaför skulle jag vara bekväm??? Bambupockets högt upp på önkelistan!
    Usch då.. Min lilla har haft röda vätskande ljumskar sen hemkomsten från BB, men nu när vi bara kör tygisar är det som bortblåst, försvann på ett dygn..

Hoppas att du får bukt på det snart. Vi har haft inotyol på henne och jag tycker att det hjälpte. Lycka till!
  • winterangel85
    mariem skrev 2009-12-13 12:54:41 följande:
    den billigaste pocketblöjan jag hittat är coolababy, kostar 4-5£ styck, (jag har beställt mina från England, har inte hittat dem vare sig i Sverige eller här i Finland där jag bor). På Ebay kan man köpa dem också. De är onesize så man kan ha dem hela blöjperioden. Det följer med ett microfleeceinlägg men jag har boostat med ett flanellinlägg som jag viker tre gånger, då läcker det ingenting. Jag är nöjd med dem, tycker de funkar bättre än fuzzi bunz som vi hade innan.
    Tack för tipset!
    Jag skickade efter några stycken via ebay och nu ligger de i maskinen. Ska bli så spännande att testa dem, det var ju helt klart prisvärda. Jag betalade 70 kr/st inkl. frakt.
  • winterangel85
    Plutteli skrev 2009-12-30 15:46:17 följande:
    Coola baby är en av sambons favoriter pga knäppningen. MEN av de 3 CB vi hade är det bara en som fortfarande går att ha, de två andra har fått hål i PUL-lamineringen och läcker som såll, något jag hört är rätt vanligt med deras blöjor tyvärr...
    Tråkigt - Vi får se vad som händer med våra.. Men 70 kr känns iaf som ett okey pris att betala för att börja testa pocketblöjor.. Vi har bara vikisar och formsydda.
  • winterangel85
    Men man har både snappi och dra-på- byxor? Aldrig bara vikblöjor? Denna djungel .
    Du har alltid en ytterblöja utanpå en vikblöja. Vikblöjan absorberar fukten och ytterbyxan agerar fuskspärr..
    Det är verkligen en djungel, men en rolig sådan.. =D
  • winterangel85
    Ekorrfamiljen skrev 2009-12-30 22:44:09 följande:
    Hmm, vet inte om jag skrev det här förut men jag skriver igen isf. Tänkte ju köpa IVs formsydda i flanell i bebisstorlek (3-6 kg) men nu väger sonen nästan 7 kg - 7 veckor gammal. Finns det bara EN storlek till i formsydda och ska man isf satsa på bara dem? Vad tycker ni? Pockets hittar jag inga i hans storlek, har ni tips på var jag kan leta? (Inser dessutom att jag måste sälja vidare ytterbyxorna och köpa större storlek. Hann bara använda de här ett fåtal gånger. Kul med barn som växer bra, men dyrt blir det! )God fortsättning allihop!
    Vet inget om storleken då jag har deras newborn stl på mina formsydda från IV, men jag älskar mina flanellisar och kommer att köpa nästa stl sen när hon blir större..
    Jag tycker flanellisarna är så smidiga och rumpan blir inte alls så stor, perfekta att använda på dagen..
Svar på tråden Tygblöjetråden 23