Inlägg från: winterangel85 |Visa alla inlägg
  • winterangel85

Tygblöjetråden 23

Ekorrfamiljen skrev 2009-12-30 22:44:09 följande:
    Pockets hittar jag inga i hans storlek, har ni tips på var jag kan leta?
    De pockets jag fick hem idag är one size och passar min lilltös redan nu. Hon är 4 veckor gammal och 4 kg tung(lätt).
  • winterangel85
    puma82 skrev 2010-01-01 18:57:06 följande:
    Tack.. rena djungeln detta.. Men med många pocketblöjor så blir det ju snart lika dyrt som med engångs känns det som.. O då försvinner ju den delen. Uscha, svårt att bestämma sig.. sitter o kikar på olika lösningar och vill ju ha en lätt lösning som är billigare än engångs och inte för krångligt som vikisar. Kommit fram till att vi kommer vara för bekväm för det. Har redan en tös på 3 hemma då bebis kommer och vill inte ha en massa mer som tar tid :) typ vika blöjor!
    Jag har en dotter på 5 veckor som vi kör tygblöjor på. Vi har testat både vikisar, formsydda och pockets och jag tycker att vikisarna är allra smidigast. De torkar fortast, vikningen gör jag när jag tar av dem från tvättlinan eller ur maskinen (det tar inte alls många sekunder extra per blöja och har du pockets t ex måste de ju stoppas med inlägg som även det tar tid) och de är ju helt klart billigast.
  • winterangel85
    puma82 skrev 2010-01-02 15:06:48 följande:
    Någon som köpt via ebay? Pockets där verkar billiga som tusan.. Törs man?
    Jag skickade efter pocketblöjor på ebay från Kina i förra veckan. (coolababy) De var supersnabb leverans och inget krångel alls. Jag har testat blöjorna ett par dagar nu och trivs med dem. Enda jag har att beklaga mig över är att lillan är lite liten runt låren än så ibland har det läckt vid benen när hon sovit på sidan, däreomt var det någon här som sa att det har varit lite problem med coolababy då de börjat läcka efter ett tag.
    Jag trivs dock med mina än så länge och tycker att priset jag betalade gör att det var värt att köpa dem bara för att se om man trivs med pocketblöjor.
    Tror inte att det är någon fara att skicka från Kina, min sambo beställerofta därifrån och det har aldrig varit något krångel.
  • winterangel85

moegumsan - Min lilla är 5 veckor nu & jag älskar mina vikisar. Tycker att de är smidigast när man väl fick kläm på det. Det är vikisarna som torkar snabbast + att de tar minst plats i skötväskan. Sambon föredrar pockets, men en vikis tar han ju gärna av iaf.. Varför inte kombinera lite av varje?

GRATTIS till bebisen i magen!!

• winterangel85

Tack för tipsen.. Jag får beställa hem lite av varje och testa mig fram helt enkelt.. :D

• winterangel85
    Storis skrev 2010-01-06 21:57:49 följande:
    Ni med vikisar vad använder ni för vikning?
    Jag har två favoriter som är lätta att vika samt har fungerat bra på min tös. Dels den magiska vikningen som redan tipsats om och sen Gaynor's vikning för tjejer, se här
    ">

.
  • winterangel85

Någon här som varit med om att era små har fått blöjutslag av rispapper?

Min lilla blev alldeles knallröd i stjärten efter att ha haft rispapper i blöjan en eftermiddag. Nu funderar jag om det beror på rispappret eller något annat, men det enda som skiljde sig från tidigare dagar är just rispappret. Nu efter mycket luftning och det röda borta igen.
    Vore ju väldigt smidigt om man kunde ha rispapper i blöjan när man inte vistas på hemmaplan..

• winterangel85
    johlinn skrev 2010-01-08 19:48:50 följande:
    Winterangel - inget svar på rispappersfrågan. Vi har aldrig använt oss av rispapper. Bortaplan kör jag bara ned blöjorna ihopvikta i en tät påse så sköljer jag av ev. bajs när vi kommit hem. Fungerar toppen, även på dagis!
    jo, så har jag också gjort hitills och tycker att det funkar, men tänkte att jag skulle förenkla för mig med rispapper..

Vad använder du för påsar? Här har jag haft hundens bajspåsar, men de är lite små tycker jag.. Blir många påsar om man är borta en dag... =(
  • winterangel85

Nu har mina vikisar för nyfödda börjat bli lite klena till tjejen, förstår inte hur en så liten människa kan kissa så mycket.. =P

Det är iaf dags att köpa nya nu och jag tänkte om det är någon här som har tips på någon bra vikblöja..

Svar på tråden Tygblöjetråden 23