Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Tygblöjetråden 23

Moltex är den mest miljövänliga
    landlord som är rema1000 egna märke nhar svan och astma allergi märkning
    tror nog att Liberos minsta storlek också har svanemärkning tror alla stinker tyvärr
    det är så länge sedan jag provade moltex så den kan jag inte utala mig om luktmässigt annars är nog landlord bäst luktmässigt..

• Ronjas mamma
    winterangel85 skrev 2009-12-28 21:44:47 följande:
    På Coop hittade jag ekologiska blöjor som jag har köpt hem, men jag minns tyvärr inte vad de hette och jag har packat upp dem ur påsen. tyvärr finns de bara från stl 2 här på mitt Coop, men jag vet att jag var in på deras hemsida och såg att de hade redan från stl 1. De har varit lite stora till min tös, men nu börjar hon kunna ha dem och de luktar inte alls illa och det känns inte lika konstgjorda som jag tycker att Libero & Pampers gör.
    Det finns inga ekologiska blöjor så det är troligtvis moltex blöjor köpt många tar fel på det eftersom det står eko på dem men det är tyska blöjor och betyder miljö vänligt inte ekologisk..
  • Ronjas mamma
    winterangel85 skrev 2009-12-29 09:02:41 följande:
    Ronjas mamma skrev 2009-12-29 07:51:07 följande: Om den är ekologisk låter jag isf vara osagt. Den känns iaf betydligt trevligare att använda än Libero & pampers och luktar inte illa, varken före eller efter användning. Jag hittade på hemsidan nu - www.naty.com/uk/Home/tabid/61/Default.aspx
    Helt enig

Kan se det är ett nytt märke, men de skriver också miljövänliga inte ekologiska,får nog prova dem nästa gång vi har stor packning och ska hem till mamma..
  • Ronjas mamma

Myran jag hade dottern till att stå på skötbordet och så höll hun om min hals.
    När hun var yngre och inte kunde det fick jag rådet att lugnt och sansat berätta vad jag gjorde samma sak varje gång så hun skulle vänja sig ocg veta att det snart var över igen men tyckte aldrig det fungerade.
    Kan trösta dig med att när hun blev 15 16 månader var det igen lätt att byta..

FruganL du får köpa några av de där cheek me bodyer som har kikficka i ryggen

• Ronjas mamma
    Blå Flygare skrev 2009-12-30 12:03:29 följande:
    *fortsätter svära* Han kvider vid blöjbyten. Vätskar i ljumsken. Vaför skulle jag vara bekväm??? Bambupockets högt upp på önkelistan!
    Har du provat kokade kallvattens trasor?? Små typ kompress som doppats i kokt kallt vatten skulle hjälpa super bra på läkning. Hoppas du hittar några bambu pockets snart, fick du provat med att lägga en bit bambu emellan?

Markata ha en bra resa hoppas det funkar med tygisarna på resande fot.
  • Ronjas mamma

Har varit på impuls långhelg hos barnens kusiner hade inte så mycket blöjor med, 
    döm om min förvåning när svägerskan, som inte använder tygisar,
    bara lugnt stoppade in några handukar och barnens byxor i tvätten med tygisar med orden om att hun aldrig upplevt att hennes maskin inte tvättade rent..

Jag har I.V flanell formsydda och en massa flanell inlägg upplever dem som att suga riktigt bra.
    Jag och maken hade gått förbi varandra med blöjbytena på lilltejen den var dyblöt men ingen läcka,
    då körde vi BG organic med I.V flanell inlæg.

• Ronjas mamma
    Svampp skrev 2010-01-02 23:03:47 följande:
    Några frågor om boosters, torrskikt och alternativ till rispapper: Jag har tänkt använda vikisar, men antar att det kommer behövas boosters på nätterna och när de blir större. Bambu verkar ju suga fint, men hur ska man sy dem för att passa vikblöjor bäst? Är det smart att sy på fleece som torrskikt att ha närmast huden eller är det bättre att ha fleecen separat? Jag gillar ju naturmaterial och funderar lite på hur babyns hud reagerar på fleece? Ökar eller minskar risken för röd stjärt? Efter diskutionen om rispapper och toaletter så tycker jag det verkar rätt meningslöst att skaffa det. Är det smidigt att ha något annat som samlar upp bajset? Misstänker att min sambo vill ha det så enkelt som möjligt att ha hand om :D Isf vad kan man ha istället för rispapper och hur hanterar med detta alternativ?
    jag tycker våra flanell inlæg fungerar bra som uppfångare..
    det finns ju alla slags fleece bomull,ull syntet så du kan få naturmaterial om du väljer att sy dem själv..
  • Ronjas mamma
    Svampp skrev 2010-01-05 11:15:04 följande:
    Ronjas mamma: Du skrev ju att det finns fleece i alla möjliga material och det stämmer ju. Men när jag söker på ullfleece eller bomullsfleece hittar jag inga tyger att köpa, bara färdiga plagg. Har du nån aning om var man kan hitta sånt? Eller om nån annan vet?
    Tyvärr ingen anning är inte så bra på att sy så jag har koll på sånt men har du provat stof2000 brukar tycka de har allt..
  • Ronjas mamma

Haha blev inspirerad av alla vikis entusiaster och efter att ha kollat på vikningen till tjejer så har jag hela morgonen använt vikisar istället för AIO försöker dra ned på dem här hemma och se hvad jag reelt kan klara mig med och vad vi behöver mera av när barnen blir större.Pluss att jag så igen kan nojas med att tvätta blöjor två gånger i veckan Aio till två barn fyller så mycket att det har varit typ varannan var tredje dag jag har tvättat blöjor..

Någon som kört med vikisar på större barn?
    Hur länge brukar en vikis hålla till era barn?

• Ronjas mamma

Emindy vi tvättar i tvättstuga som har stora maskiner så det är nog därför jag kan klara att tvätta så "sällan"..

Svar på tråden Tygblöjetråden 23