• LillTussa

Emmaljunga Edge Duo

Emmaljunga är ett bra märke. Dock INGET du ska ha om du går mycket ute, skogsvägar och i skogen och flänger mycket med bilen.
    Skiljer 10 kg mellan en brio happy och en emmaljunga duo edge. Så tänk dig för, samt att det krävs en ganska stor bil ( i alla fall gott om bagageutrymme). Min väninna har en edge och är jättebesviken, bor på landet och tycker den är för tung. En annan kompis har också och kan inte storhandla för varorna ryms inte bak (har en audi A6 kombi).
    Så om du har gott om plats, går på relativt lätta promenader så är den bra. Annars ta en annan.

• LillTussa

Lady Namárië skrev 2009-12-14 16:42:02 följande:

Jag tycker nog liote tvärtom, jag. Att den funkar utmärkt på landet och i skogen (visst, den är tung, men fjädringen är ju bra). Att däremot åka in till stan med den var ett helt företag, plus att man som sagt ändå inte fick plats med några varukassar.
    Jag har en brio happy, finfin i fjädringen och jag kör i skogen varje dag med den, inte så raka vägar och jag tycker den är hundra gånger lättare än edgen. (Provade kompisens, höll på dö.. ) Fördelen med den är ju att den är så himla lätt, väger 11 kg. Nackdelen med den är ju att den är liten. Edgen är ju större för bäbis att ligga i, men jag vet inte om det skiljer så mkt. Kompisen som har en flicka som är ung lika gammal som min och vi bytte till sittdel samtidigt. (barnen lika stora)
    Jag är så nöjd med min vagn så jag har svårt att förstå varför man vill ha en tung o stor vagn. Men tur vi är alla olika! Men smaken är ju som baken!
    Min syster har en edge och är hur nöjd som helst. Är inne på andra barnet nu och den ser knappt använd ut.
Svar på tråden Emmaljunga Edge Duo