Inlägg från: Missy E |Visa alla inlägg
  • Missy E

En elvisp som inte stänker?

Ska investera i en ny elvisp eftersom min gamla Hugin har en förmåga att stänka ner halva köket när man vispar med den. Har ni några tips på elvispar som inte stänker så förfärligt?

• Svar på tråden En elvisp som inte stänker?
  • Missy E

Jag använder den oftast till vispgrädde och att göra potatismos (då vispar man ju direkt i kastrullen). Ibland vispar jag ägg och socker till sockerkaksmet.

En tanke jag hade var att det kunde vara skillnad på själva visparna. Mina har "pinnar", lite grövre i tjocklek som går rakt ned innan de svänger in mot "navet". Det finns ju de med platta "pinnar" elller de som har lite tunnare pinnar som svänger sig i en liten krumbukt ner mot "navet". (Helt obegriplig förklaring kanske? En bild på en med platta "pinnar": www.siba.se/Archive/SE/6/SE54017.jpg) Vad har ni för tankar om det?

En annan tanke är hastigheten. Min hugin går på jättehög fart redan på 1:an så det går inte att "finköra" direkt.

• Missy E

Och ja, man kan ju köpa en vispbunke, självklart har jag utvärderat den tanken innan. Men då kan jag ju lika gärna slänga ut de 5 snygga Rosti-skålarna som jag sparat ihop

Svar på tråden En elvisp som inte stänker?