Inlägg från: carola1977 |Visa alla inlägg
  • carola1977

Kräks gul vätska?

Galla. Det som kommer när magen är tom. Det är inte farligt, men kontakta din bm och be att få Lergigan comp utskrivet. De hjälper mig så jag i alla fall slipper kräkas även om jag mår lite illa hela tiden.

• carola1977
    Pärla skrev 2009-12-15 15:17:50 följande:
    Tack kära ni för era svar..Känns lättare, men hur kan jag komma undan illamåendet? Har ni bra tips? Ska jag gå till apoteket, eller vänta först till barnmorskan?
    Jag tipsade om Lergigan comp lite högre upp . Det är på recept så man måste prata med bm. Annars kan man testa Postafen som är receptfritt, men det blev jag en zombie av så jag kunde inte äta dem när jag jobbade. Åksjukeband (Sea band) som också finns på Apoteket hjälper en del.
  • carola1977
    Pärla skrev 2009-12-15 15:59:32 följande:
    Jag har åksjukeband, men den hjälper inte. Missade ditt inlägg om ditt tips, förlåt. Ska kolla upp det. Den här Postafen, gör den en groggy eller bara trött?
    Ingen fara du fick ju många svar . När jag ätit Postafen 2-3 dagar blev jag en zombie. Det var en obehaglig känsla, jag var liksom inte närvarande och kunde inte jobba eller ta hand om min 3-åring så jag var tvungen att sluta med dem. Det var för min del alltså inte bara att jag blev trött utan helt bortkopplad från verkligheten. Det tog något dygn att bli normal igen sedan. Alla reagerar inte så så klart så du kan ju testa.
    Fick som sagt Lergigan comp som innehåller koffein utskrivet sedan och dem blir jag inte alls så av.
Svar på tråden Kräks gul vätska?