• blinkalilla

Jag hatar att vara mamma till en bebis

Har inte läst alla svar i tråden TS men jag tror och ser här att du och jag inte är ensamma om att tycka att livet suger då och pga våra krävande barn.
    Min son började också vara otroligt krävande och skrikig när han blev 3 månader.
    Han blir 4 månader nu den 28 och har skrikit /skriker varje dag.

Lek, sång, dans, babysitter, bärsele, babygunga, barnvagnspromenader och träffa andra bebisar är TOTALT ointressant för honom. Han vill bli buren eller ha all uppmärksamhet 24/7.
    Det enda som får tyst på han en kort stund är tecknad film.
    Den korta stunden hinner jag diska, bädda och kanske äta frukost.
    Som tur kommer min man hem tidigt från jobbet och kan avlasta mig så att jag får ladda om. Hoppas att du har någon som kan avlasta dig?!

• blinkalilla
    hjert skrev 2009-12-25 22:55:55 följande:
    ja och jag anklagade mig själv mkt o trodde att jag var en dålig mamma. Alla i min närhet hade "enkla" barn (sånna som min son) så jag trodde att det berodde på mig men det gjorde det inte.Så ni som anklagar föräldrarna lägg av!Det är en otrolig skillnad mellan olika
    Man känner sig verkligen apdålig som mamma ibland.
    Och inte blir det lättare av att folk påpekar att man har ett sådant skrikigt och krävande barn...hallååå som om jag inte vet det liksom
  • blinkalilla
    Signy skrev 2009-12-25 23:39:17 följande:
    Ja, herregud. Även den fridfullaste mamma kan bli sugen på att dela ut en rak höger när folk kommer med sådana kommentarer. Vad vill de att man ska svara, liksom?
    hahahaha....eller hur..en rak höger skulle sitta fin fint

Sen så kommer ju följdfrågan som bl.a. även du ställde : "Han har inte kolik, ont i magen, hungrig, bajsat"
    Svar:
    "Nope, min pojk är bara en tempramentfull skrikig ungjävel och jag älskar han för det"
  • blinkalilla
    Signy skrev 2009-12-26 00:05:38 följande:
    Mmmh, hehe. Det blir ju lite dumt när andra människor skall ge en "tips" på vad det kan vara som gör bebisen skrikig (ska han få mat nu igen? han får säkert luft i magen, det är därför han skriker) precis som man inte har haft tid på sig själv, under alla vaknätter och skrikmaraton och annat att fundera på om det finns någon anledning till skrikandet? Men folk accepterar av någon anledning sällan ett svar som - nej, han har inte kolik (enligt BVC) Ja, han vill äta, Nej, det är inte blöjan och nej, han är inte trött. Han ÄR bara såhär :D men han är söt endå! Ibland kan det dock kännas som man är den första mamman i världshistorien som sagt dessa ord och har en sån här bebis. Så det är kul att läsa om fler!
    Ja precis..lite moraliskt stöd behövs alltid
  • blinkalilla

Anonym (Uppgiven) skrev 2009-12-26 14:33:51 följande:

Flera nämner sex månader som den magiska punkten. Får sikta in mig på det då. Fast redan nu har jag små delmål; smakportioner om ett par veckor (han verkar väldigt intresserad av mat), lära sig ta tag och hålla i saker (övar hela tiden, så snart händer det!) och kunna sitta med i barnstol i köket (sittern är inte längre populär - han vill UPP). Känns som att varje erövring och nyvunnen förmåga är ett steg närmre en glad bebis...
    Jag funderar på att köpa en bumbo stol (precis som din vill han upp) åt sonen så att han får sitta upp och alldeles själv dessutom.
    I köket har vi en matstol och den orkar han bara sitta i korta stunder.
Svar på tråden Jag hatar att vara mamma till en bebis