• Heaton

Varning för sova hela natten kuren

Jag tillhör en av de "frälsta".. Skämt åsido, TS och Melly, ni kan väl inte mena att ni tycker att vi är som en sekt? Om man haft problem med sömnbrist, och kört AWs metod Sova Hela Natten, och fått det att funka, är det inte ok att förespråka det då? Eller att stötta varandra när någon ber om hjälp? Hur exakt skiljer det sig från andra som kan/vill kategorisera sig på något sätt, som Nära Föräldrar eller de som är glada över 5-minutersmetoden?

Visst har AW en hel del kontroversiella åsikter, och visst finns det en hel del man kan reagera på om man vill, men jag är verkligen inte ensam av att ha haft stor glädje av det hon skriver och tycker. För mig är hon ingen Gud, hon är inte mamma till mitt barn, hon känner inte min dotter bäst, men hon har bidragit till en del insikter och jag har haft stor glädje av hennes erfarenheter så som hon berättar dem i Barnaboken och i Sova Hela Natten-boken.

Magläget MED ANDNINGSLARM, är en av de saker som hon förespråkar, som mycket förståeligt kan kännas läskigt. För mig var det så tydligt att min flicka ville sova på mage, hon sov helt enkelt inte på rygg (jag vet att hon inte är ensam om att sova bättre på mage än på rygg), så det var inte så svårt att anamma det. Men hon har larm, jag skulle inte våga ha henne på mage annars.

Men det som funkar bäst för var och en är det bästa för var och en, eller hur? Har man inga problem med sömn ska man verkligen inte köra hennes kur! Och ingen annan metod heller antar jag!

• Heaton

Maiya, jag kommer att be administratören att plocka bort ditt inlägg. (vad ÄR din tanke?) Akta dig för att beskylla någon - vem som helst! - som har förlorat ett litet barn för att ha kunnat göra något för att förhindra det!

Pojken hade difteri. Han var hemma i två veckor från sjukhuset för att läkarna inte ville behålla honom. HON ville att han skulle få vara kvar. Han var friskförklarad. Han dog en natt. Han var tre år.

• Heaton

Lovely 2B a mum, jag håller med dig om att den bästa metoden är den som föräldern själv utarbetar utifrån barnets behov, och det verkar ju som att du har hittat en lösning som funkar för dig.

Men jag måste verkligen säga emot när du säger att "det inte stämmer" att barnet tystnar snabbt, för för mig stämde det och för många andra. Därmed INTE sagt att du är en dålig förälder, eller att du har gjort fel! Jag vet ju inte vad du gjort och inte gjort, eller vad som är rätt. Men det känns rättvist att, för de som läser detta, säga att för väldigt många HAR det verkligen fungerat.

Hennes hemsida har varit ett stort stöd för mig och jag uppskattar verkligen att man kan fråga om allt, om man väl har bestämt sig för att Annas metoder är rätt för ens egen familj. Det berör mig illa att du har blivit taskigt bemött (skrev någon verkligen "sluta gnäll"?), önskar att det inte händer dig igen - fast jag förstår att du inte vistas där mer - eller någon annan. Det har aldrig hänt mig.

Svar på tråden Varning för sova hela natten kuren