Inlägg från: Lotta Sthlm |Visa alla inlägg
  • Lotta Sthlm

Varning för sova hela natten kuren

Du skriver:

"Om ni vill testa metoden tycker jag att ni först skall läsa på om metoden samt föröka ta reda på vilka erfarenheter andra har. Bestäm er för vart ni skall dra gränserna inna ni börjar. Tänk på att man inte måste följa allt slaviskt, det är ändå ert barn det handlar om.

Ni måste bestämma er innan för hur länge ni tänker låta ert barn skrika utan att ta upp det och därmed bryta mot reglerna. Den här metoden innebär att barnet skriker mycket, tro inget annat, och det kan bli betydligt längre stunder än 5 minuter."

förlåt mej, men det här inlägget känns otroligt konstigt och det verkar som om du, trots alla inlägg, fortfarande inte förstått vad kuren går ut på...

• Lotta Sthlm

Och vem har sagt att det är förbjudet att gå in och trösta barnet om det är ledset?? det är ju DET man gör i kuren!!! Ett barn ska INTE ligga och vara ledset däremot så får barnet vara arg och irriterad, en stor skillnad tycker jag...

• Lotta Sthlm

det var inte menat som ett påhopp utan snarare som en fundering, för det du skriver låter verkligen inte så som jag uppfattat och använt mej av verktygen i sova hela natten kuren... tycke också att det är tråkigt att du VARNAR för sova hela natten kuren då den faktiskt fungerar för flera tusentals föräldrar och barn...

• Lotta Sthlm

Självklart vill man leda in andra på "den rätta vägen" då man läser om alla dessa föräldrar och stackars barn som aldrig får sova om nätterna men självklart tycker jag, som du säger, att man ska läsa på och bilda sej en egen filosofi om sitt föräldraskap!! viktigast är ju att man inte gör något som man inte själv känner är rätt.

• Lotta Sthlm

Måste bara få undra lite varför det hela tiden dyker upp ord som "frälst" och "sekt" när AW motståndare talar om dom som använder sej av hennes verktyg???

• Lotta Sthlm

Melly - ja det är väl kanske klart att man kan låta "frälst" då man tipsar alla sömnlösa barn och föräldrar om något som funkat så himla bra i ens egen familj. varför ska man inte berätta och upplysa om något som faktiskt kan hjälpa??? sen tycker ju jag att det verkligen är tillåtet att kritisera den metoden likaväl som det är tillåtet att kritisera allt annat men att göra det på felaktiga grunder känns ju dock inte befogat, något som förekommer OFTA på detta forum...

• Lotta Sthlm

fast att använda sej av orden "frälst" och "sekt" känns fortfarande otroligt konstigt tycker jag...

Svar på tråden Varning för sova hela natten kuren