Inlägg från: Barbaskön |Visa alla inlägg
  • Barbaskön

Varning för sova hela natten kuren

Jag tycker det är bra det TS skriver. Vi har tex tagit lite från AW och lite från 5 mm metoden och det funkar utmärkt för oss - En mix helt enkelt!

Man tar ju till metoder när något inte fungerar längre, men man bör tillämpa metoderna efter barn och familj och därför vara uppmärksam och flexibel att inte "låsa sig" (lite som TS menar) i bara en metod.

• Barbaskön

Men det är ju så att en metod tar man till först när man känner att man har låst sig totalt i en situation (det kan vara mat, nattning, amning etc etc etc). Om allt fungerar hyfsat eller bra eller att man tycker det är halv ok så kan man köra på sina egna ideér. MEN när det är KAOS så måste man få lite hjälp utifrån och då är metoderna som finns bra utvägar, sedan får man ju själv pröva vilken av dessa metoder som finns som passar ens barn och en själv bäst.

Just därför är denna tråd bra som tar upp att man ska vara lite "flexibel" men även ifrågasättande för metoderna. Man kan bli jäkligt stressad.........

• Barbaskön

Mjukisvicki: ja men vad skönt för er då har ni ju inga problem och då behövs ju inte heller metoder.... eller hur?!

Om man inte har några större problem med sömnen så tror inte jag att folk förstår hur kaosigt och krisigt det är. Jag har förklara många gånger för min vännina hur vi har det och hon har kommit med bra förslag. Först när vi hade semester tillsammans fick min vännina själv uppleva hur vi hade det - hon sa bara: "oj jäklar är det så här ni har det - det har jag inte fattat - NU FÖRSTÅR JAG!"

Svar på tråden Varning för sova hela natten kuren