Inlägg från: Lapplandspärlan |Visa alla inlägg
  • Lapplandspärlan

Smaklös inredning?

Meadow skrev 2009-12-17 12:42:22 följande:
    Det jag avskyr med styleroom.se är bla att nästan alla härmar varandra, det är som samma hem fast i olika format. Så otroligt fantasilöst. Ett snyggt personligt hem är för mig är framför allt kvalité framför kvantitet! Gärna gammalt och nytt blandat, men inte övermöblerat! Designer möbler blandat med annat. Ett hus ska vara vackert i sig, och inte behöva kläs som en julgran med prylar. Framför allt hatar jag gardiner, som förstör ett vackert fönster, gör ett fult fönster fulare.Gissar att ni alla som älskar styleroom, även gillar huset som "Cia40" har där. Det huset ger mig panikångest!
    Åh herregud! Skitsnyggt på bild var det ju men jag skulle ALDRIG vilja bo så :-S
  • Lapplandspärlan

Min svärmor och svärfars hem är praktexemplet på FULT!

bröstpanel (furu) i hall och kök.
    Mörkt träslag på köksinredningen, bord och stolar.
    ALL yta på den lilla tapet som finns är full av prydnadstallrikar (i heeela hallen och heela köket)
    Tvrumsbord och bokhylla i mörkt trä, stora oxblodsskinn soffor, bokhyllan är full av små prydnadssaker i kristall och porslin och väggarna är full av kort på barnbarn blandat med tavlor på nakna kvinnor och lanskap.

*kräks*

Min farmor bor i sitt barndomshem och har endel furupanel och trätak. Hon har för ca 2 veckor sedan tapetserat om i köket och målat "fond" furu väggen vit och GUD så fint det blev Hon vill även måla väggen i tvrummet vit för hon är less på allt trä.
    Hon har oxå målat trätrappen+panelen till övervåningen!

*stolt över min mode/inrednings intresserade farmor*

Mamma däremot är såå himla rädd för allt annorolunda så hon skriker i högan sky om man visar henne en snygg tapet lr liknande. Jag och farmor tycker det är skit kul och brukar gadda ihop oss

Svar på tråden Smaklös inredning?