Inlägg från: Stackhouse |Visa alla inlägg
  • Stackhouse

Smaklös inredning?

New england, shabby chick, malm byråer från IKEA och flertalet av deras opersonligaste möbler. Alla hem som saknae en personlig touch är klart dålig smak, inreder man sitt hem utan personliga detaljer eller något som sticker ut och fångar ögat, låt mig säga en fotölj i avvikande färg eller en cool taklampa man hittat på loppis tex så säger det ganska mycket om ens personlighet också. Dötråkig. Har varit hemma hos folk som har kallare, opersonligare och dödare hem än ikeas "rum".

• Stackhouse

Ikea-konst, hellre kala väggar än Ikea-konst.

• Stackhouse
    tebax skrev 2009-12-16 17:50:29 följande:
    inte den vackraste inredningen kanske..
    De hade ju inte renoverat på ca 20-30 år. På den tiden var det säkert top of the line
  • Stackhouse
    jenniebebisimars skrev 2009-12-16 19:16:34 följande:
    Jo jag måste ju tillägga att det fulaste jag vet i ett hem är.... När man har FÖR mkt framme...Alltså grejer ÖVERALLT så man inte vet vad man ska titta på...T.ex massor med blomkrukor i föntren så man knappt ser ut osv...
    Våra grnnar har byggt typ en bokhylla i köksfönstret som de har blommor i varje hylla. Och prydnadssaker. Det är riktigt FULT
  • Stackhouse
    nano skrev 2009-12-16 19:40:20 följande:
    Hem som bara är designade och totalt personliga.
    Hur menar du?
  • Stackhouse
    yuzz skrev 2009-12-16 20:16:27 följande:
    Hahahaha det har min granne och en advents ljusstake på toppen av berget
    sen har de även en typ bokplastremsa längst ner eller typ toningsfilm så man inte ska se in. Problemet är bara att man ser in hur bra som helst när det är mörkt ute men det vet inte dom...
  • Stackhouse

Me o Mike skrev 2009-12-16 21:09:03 följande:

hahahahHAHAHA
    Jag dör. På allvar. Haha verkar vara en riktigt vass person som skrivit annonsen. NÅGOT som är rätt? Och sen kombon lackhylla och tapet som smälter samma och " de 7 girafferna" haha hahaha
  • Stackhouse

Me o Mike skrev 2009-12-16 21:34:06 följande:

Hur ser era hem ut då?? Vad har ni för stil?? Om vi kör på tex vardagsrummet??? Vi har som sagt vita väggar, ekparkett, en STOR beigebrun soffa, valnötsbord, tv-bänken har valnötsöverplan och resten av skåpet är vitt. Beige/LJUSbruna lamellgardiner, grön vägglampa i "glas", stora röda blommor. Har inte fått upp några tavlor än.. Vet inte vad man kan kalla stilen riktigt?! Stilrent-normalt?!
    Vi har stringhyllor, en från golvet (valnöt) och en som hänger på väggen ovanför en slags (bokhyllefundering med glasrutor som man drar åt sitan i samma träfärg som den hyllan ovanför och samma tidsperiod) Golvet är trestavig parkett från 62 typ träfärgat? Ja ni vet vanlig parkett. Två låga tvåsitssoffor (svarta) och ett soffbord i 50 talsstil i valnöt. En stor vit cool lampa i taket som tar över rummet helt nästan, men i love it. TV bänken är lång och valnöt/vhögblank vit. Hyllor med coola retro vaser och sånt jag fyndat på loppisar. Knallblåa ryamattor från 60 talet i ull, såååå knallblåa och snygga

Svårt att förklara men det är en mix av låga möbler i 50-60tals stil. Både original och IKEA.
  • Stackhouse

Och glömde: en grön fåtölj, en sån stor som man kan läsa sagor i och i det andra hörnet står en läderlappsfåtölj, vit.

Svar på tråden Smaklös inredning?