Inlägg från: idiblon |Visa alla inlägg
  • idiblon

Smaklös inredning?

Jag tycker inte det är snyggt när folk har en sorts hets att visa att de minsann har det "senaste" av allt. Det blir så desperat.

För övrigt är hela vårt hem helt jävla täckt av furupanel invändigt. Vi börjar riva lagret på de första fyra väggarna idag. Äntligen.

• idiblon

Folk som är jätterädda för att hanla något på ÖB eller Rusta för att de tror att folk kommer tycka de inte har någon smak är verkligen mest smaklösa.

Eller de som väljer "snygg och innovativt" framför funktion. *ryser*

• idiblon
    Freddan skrev 2009-12-16 14:53:36 följande:
    Men att handla inredning på Ö&B och Rusta tyder väl ändå på rätt dåligt omdöme?
    Det beror ju på. Om en person skulle se en pryl och tycka den var fin men vägra köpa den för att den var därifrån fast hade köpt en likadan om den var från en "finare" butik så tycker jag det är riktigt jävla tacky. Desperat att vara "finare" är tacky överlag, tycker jag.
    LillYmer skrev 2009-12-16 14:54:05 följande:
    Satt precis och funderade på det. Jag har en vit hatthylla och sittbänk från Jysk i hallen. Borde jag skämmas? Är Jysk samma som Rusta och ÖB? hehe
    Jysk är väl ungefär ungefär nästan samma sak. Snäppet högre i rang, kanske. Men varför ska man skämmas över att man köper nåt man gillar? Om man kan få det billigt dessutom så är det ju bara att hålla huvudet högt.
  • idiblon
    Garderobshylla skrev 2009-12-16 15:40:47 följande:
    fatta att det billigaste är sällan snyggt.
    Jag är väl lite åt andra hållet då, jag tycker det är så jävla idiotiskt att ha ett behov av att särskilja sig från de "lägre" stående genom att visa hur "fin smaaak" man har som inte väljer det billigaste.

Hur bra, miljövänligt eller praktiskt det än må vara.

Hu, vad jag kan skämmas över sådana människor!
  • idiblon
    Garderobshylla skrev 2009-12-16 15:46:32 följande:
    Nejnej det är inte så jag menar alls! Jag köper själv billiga saker om jag tycker att dom är fina. Men fylla HELA HEMMET med sånt, ja då syns det faktiskt. Samma dessa människor som köper precis ALLT på Ikea, köksinredningen, möblerna, textilierna, prydnaderna. Det är inte vackert.
    Jag tror jag fattar vad du menar.
  • idiblon
    massemus skrev 2009-12-17 23:50:23 följande:
    Håller med om att furu är värst! Sen tycker jag att det finns många som köper saker som de tycker är snygga just då, och inte tänker på allt annat de har-dvs INGET passar ihop, allt blir rörigt. Jag avskyr när människor inte har en känsla för stil, inredning och dyl. Isf kan de vill anlita, eller rådfråga någon annan! Man måste se till den platsen man bor på, vad passar för stil där? Och sen välja möbler och diverse inredning EFTER tapetsering/målnig...osv osv...Finns SÅ mycket som stör mej...
    Vad måste man, sa du? Det är väl trivas man måste, inte rätta sig efter andra?
  • idiblon
    CherryD skrev 2009-12-18 09:15:21 följande:
    Hörnskinnsoffa (som oftast inte är i äkta skinn) och sådana bord med vev på och kakelplattor på bordsskivan är bland det fulaste som finns! Helst med en sån där lampa med massa armar som sträcker sig från bakom hörnsoffan och ut över bordet BLÄ!
    Haha, jag ligger dubbelvikt, du beskrev just vårt TV-rum exakt på pricken!

Att vi har det så är dock främst för att det känns meningslöst att slänga ut pengar för att behaga andra, när det är fullt fungerande och praktiskt att använda det gamla man redan har. Men det var kul att det var så träffsäkert! Nästan så man skulle lägga ut en bild... Haha.
  • idiblon
    CherryD skrev 2009-12-18 09:15:21 följande:
    Hörnskinnsoffa (som oftast inte är i äkta skinn) och sådana bord med vev på och kakelplattor på bordsskivan är bland det fulaste som finns! Helst med en sån där lampa med massa armar som sträcker sig från bakom hörnsoffan och ut över bordet BLÄ!
    Haha, jag ligger dubbelvikt, du beskrev just vårt TV-rum exakt på pricken!

Att vi har det så är dock främst för att det känns meningslöst att slänga ut pengar för att behaga andra, när det är fullt fungerande och praktiskt att använda det gamla man redan har. Men det var kul att det var så träffsäkert! Nästan så man skulle lägga ut en bild... Haha.
  • idiblon
    CherryD skrev 2009-12-18 09:20:46 följande:
    Smaken är som baken och tur är väl det för annars hade väl allas vardagsrum sett likadana ut
    Nja, det är inte min smak heller direkt, men jag anser att det är mer smaklöst att som många handla på avbetalning och vara desperat för att visa vilken "god smak" man har (speciellt när det ofta handlar om att ha det exakt likadant som alla andra, fast med en "personlig" detaljtouch) än att ta vad man har och nöja sig med det.
Svar på tråden Smaklös inredning?