Smaklös inredning?
Tycker det är rätt lustigt att många sitter och räknar upp saker som de tycker är fult och att just opersonligt verkar vara ett populärt, återkommande ord. det är opersonligt med panelgardiner, malmbyrå från ikea, möbler från ikea och svart/vita hem a la styleroom. Men om man gillar den stilen då? Ska man för att räknas personlig anta en helt annan stil? So what om det säljs många ikea-saker tex och många har en malm-byrå exempelvis, eller är det så viktigt att vara orginell?
Om man inreder med sånt man själv gillar och tycker är snyggt oavsett om det är ikeamöbler, panelgardiner eller blanda gammalt med nytt så är det väl ändå personligt? Om man nu gillar och trivs med inredningstidningsstilen så är det väl ens personliga stil?
Opersonligt blir det väl först när man inreder för att andra ska acceptera och tycka om det istället för en själv?
Själv gillar jag inte när man blandar stilar och har för mkt plåtter och det är saker överallt. Jag gillar inte vitt överallt och jag gillar fondtapet :) av den enkla anledningen att det händer lite utan att ta över. Jag gillar enkelhet och gärna svart/vitt med accentfärger, ganska kalt och rent för jag blir stressad och tycker det är stökigt annars. har inte så många tavlor gillar mer fotografier att pryda väggarna med främst på barnen då:)
Men om jag ska svara exakt på ts om vad som är smaklös inredning så blir mitt svar när man har massor av olika saker och inget riktigt hänger ihop med det andra.