Inlägg från: lillie |Visa alla inlägg
  • lillie

Smaklös inredning?

Stor dubbelsängsmöbel med "inbyggd" klockradio, speglar och nattduksbord. Gärna klätt i plysch.

Väggord. Hu.

Plastblommor.

• lillie

Nej det mer bizarra var själva granens uppenbarelse. Och att den skulle vara en hyllning till jesusbarnet?

• lillie
    Aiwendil skrev 2009-12-17 16:25:33 följande:
    Varför tycker folk att valv är fult? VAD är det som är så fult med det då undrar jag? *nyfiken*
    Det skriker "pizzeria" om det....
  • lillie
    Joona skrev 2009-12-18 01:11:04 följande:
    Smaklöst är väl när det saknas en rödtråd i inredningen, eller helt saknas en tanke eller gillande bakom hur ens hem är uppbyggt! Shabby chic är ju en stil och kan inte kallas smaklös, man kan däremot ogilla den! Jag gillar inte när ramar skiljer sig, svartmetall bredvid en guldram eller när tavlorna sitter för högt på väggen, det är smaklöst och ogenomtänkt! Två st av allt, likadana fönster, likadana lampor osv, trist! Gardinkappor, helst med puff och silkespapper, huhu Plafonder ála veckad plast, gärna gulnad under 15år, huhu Oxblodsfärgade skinnsoffor, rysligt Men smaken är som ...
    Vad kännetecknar att man har en röd tråd i inredningen?
  • lillie

Jag är nyfiken på vad ni menar med att inredningen är genomtänkt, röd tråd osv

• lillie
    Stackhouse skrev 2009-12-18 09:50:45 följande:
    Tex att man har en viss sorts stil, säg 70 talstema på inredningen eller att det är en färg som är återkommande eller så. Man märker ganska lätt om man kommer in i ett hem som har en tanke bakom hur de möblerat och om man INTE gör det
    Fast en tanke bakom hur man möblerat brukar man ju ha, utifrån praktiska förutsättningar. Det är ju sällan man ser att nån bara slängt in möblerna i ett rum.
  • lillie
    Stackhouse skrev 2009-12-18 10:13:32 följande:
    Finns dem som inte alls tänker efter också. Tryck på "visa endast" på mitt namn så hittar du ett inlägg om ett hus vi var och tittade på förut Jag undrar hur det såg ut MED möbler...
    Fast dom kanske hade tänkt efter, dom kanske tyckte det var snyggt. Sen låter det inte som något hus jag skulle vilja bo i, hu.
  • lillie

Lexingtonkuddar med "amerikanska" stjärnor, sjömärken och trossar på väggarna ja hela den stilen.... bläää

Svar på tråden Smaklös inredning?