Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Smaklös inredning?

Furu gillar jag, det är ett vackert och lättarbetat och ändå hållbart träslag. Däremot är det inte så himla kul när det gulnat och allt är orange... Vi har just flyttat till ett hus med köksluckor i furu och de är rättså dominerande. Vi har ett köksbord i massiv björk och det skär sig något så för grönjävligt! Funderar på att fråga om vi får vitlasera luckorna, det skulle bli fint, tror jag.

Vi har också pizzavalv och rosaskimrande sovrumstapeter med blommig bård i rosa/grönt, vad ska man ha för gardiner, tro?

• Pallas

Nästan så jag får lust att ta kort på vårt hem och lägga ut...

• Pallas

Me o Mike skrev 2009-12-18 12:20:30 följande:

Men det är ju likförbannat DERAS smak! Eller hur??
    Med största sannolikhet inte. Det är som att säga att man opererar brösten "för sin egen skull".
  • Pallas

Jag suger för övrigt på heminredning, någon med god smak får gärna komma hit och tipsa, möblera om och köpa hit grejer som passar. Såna där heminredningsprogram ni vet? Jag sitter alltid som en fågelholk på slutet, för jag saknar förmågan att föreställa mig designerns vision.

• Pallas

Vi har alltså:
    Kök:
    * Furuköksluckor
    * 70-tals-korkmatta i köket
    * Björkbord med raka linjer

Vardagsrum:
    * En oxblodsröd fejkskinnsoffa
    * En grå skinnsoffa
    * En upphittad "orientalisk" matta i vinrött
    * Ett skrivbord i björkfaner (silverben)
    * Ett skrivbord i eklaminat (bruna ben)
    * Två soffbord, LACK björk, minsta varianten
    * Hallonröda gardinlängder
    * Ett "sideboard" bestående av två banankartonger och en furubräda ovanpå
    * Två svarta, vräkiga 70-talsfåtöljer med skinndetaljer
    * En vit plåtkamin med mässingsluckor
    * Vit strukturtapet

Ja, osv osv osv. Ni fattar själva?

• Pallas

Jag glömde, vi har också brunbetsade ekstolar (med skinnsits) i köket till björkbordet, samt tre björklaminatstolar med svarta stålben.

Fy fan, kan ingen komma och rädda mig?

• Pallas

Winnertaco: Nä, allt funkar för vår livssituation och livsstil, det är huvudsaken, tycker vi. Men visst vore det kul att kunna komma hem och känna - åååååh vad FINT det är här!

• Pallas

Discosmurfen: Hahaha, tack! Men jag tror inte att man ens med den godaste av viljor skulle kunna kalla vår inredning för smakfullt eklektisk.

Svar på tråden Smaklös inredning?