Inlägg från: Stackhouse |Visa alla inlägg
  • Stackhouse

Smaklös inredning?

Me o Mike skrev 2009-12-16 21:58:51 följande:

Kan säga att jag inte fattar ett SKIT av hur er bokhylla ser ut!! Men allt annat låter fint!
    Hmmm. Låt mig försöka förklara igen. Den är typ som en skänk/ett högre sideborad? Alltså ganska låg, inte så djup, kantig och har små ben, dörrarna är nästan heltäckande i glas och så är det utfräst där man ska dra upp dörrarna de går omlott alltså.

Jag kan ladda upp en bild.... strax
  • Stackhouse

www.familjeliv.se/hem/stackhouse/gallery/phppsdytu.jpg

Okej jag ber om ursäkt att det står en dammsugare där och att jag har foton helt rörigt och en skitful liten gran (mormor gav den åt sonen den bitchen ) och att sambon min proppat in en massa fotoalbum helt rörigti "bokhyllan" för att inte sonen ska rita i dem eller nåt osv men nu förstår du hurdan jag menar. Jag lovar ta en ordentlig bild när vi fått sovrummet klart och alla saker är där de ska vara

• Stackhouse
    Snuttjulla skrev 2009-12-16 22:28:52 följande:
    fransdrapperier, med plastband i olika färger, usch vad fult jag tycker det är... Eller hela hemmet i furu... allt från väggpanel till bord, stolar, hyllor, lampor. gärna lite gulnat av ålder och smuts... *ryser*
    eller mixade träslag av olika slag men majoritet furu.

En gång var jag hos en kompis som hyrde ett hus och övrevåningen såg ut som en bastu. Spontad omålad furupanel överallt även dörrarna men då var det liksom V format , furu furu furupaneler överallt utom på golvet, dörrhandtagen var krokiga kvistar som de täljt bort barken på PRECIS om i en bastu. Helt sjukt, och dom fick inte renovera eller fixa något i huset haha stackare
  • Stackhouse
    Tullemi skrev 2009-12-16 22:37:02 följande:
    Rubenstein eller Cassandra - det blir dött lopp, haha
    Jag funderar på att beställa haha skulle passa så bra in med resten av stilen här NOT! snacka om snackis iaf
  • Stackhouse

Riga eller dony eller den röda divansoffan skulle jag kunna ha här hemma på riktigt, de hade ju faktiskt riktigt SNYGGA soffor mitt i allt elände

• Stackhouse
    Snuttjulla skrev 2009-12-16 22:42:45 följande:
    stackarna, vette sjutton om jag skulle kunna leva så...
    de flyttade. Men nedrevåningen var väl okej... Det var billig hyra och så saken är att han som hyrde ut huset hans dotter hade bott där och han ville inte att man skulle renovera där. Typ afflektionsvärde. Helt galet att man kan VILJA ha en övrevåning som ser ut som en bastu?
  • Stackhouse
    Tullemi skrev 2009-12-16 22:45:07 följande:
    Ja, dom funkar - stilrena raka linjer. Till skillnad från Celebrity: www.romamobler.se/tygsoffa.html
    MEN SHIT, den missade jag helt *ääääääh tvättar ögonen med klorin*
  • Stackhouse
    Tullemi skrev 2009-12-16 22:48:07 följande:
    Svärmor har två fotoväggar hemma. Olika ramar, olika storlekar, olika typer av foton (mest skolfoton) och det är så fult. Rörigt värre.
    Jag kom på att min ena kompis när jag var liten, hennes föräldrar hade en fototapet av en skärgård i halva vardagsrummet och så hade de liksom en spaljé av furuplankor som rumsavdelare.
  • Stackhouse
    dålli skrev 2009-12-16 23:11:37 följande:
    www.sandvikensmobler.se/sang_sovrum.htm kolla in möblemanget som heter paol. jaa...jag vet inte vad jag ska säga...
    det är ju favoriter i repris FLER butiker som säljer dessa klenoder tydligen
  • Stackhouse
    Magica skrev 2009-12-17 12:41:44 följande:
    Det där är inte minimalism, det är 70-tal ;o))
    det var fint men jagtycker inte det ser ut som ett hem
  • Stackhouse
    yuzz skrev 2009-12-17 13:51:02 följande:
    Inte jag heller, ser mer ut som en utställning. Kalt o kallt!
    många av sakerna skulle jag gärna ha hemma och jag gillar att det var orange och massor av 70 tal.
    Jag försöker ha så hemma att man kan byta ut färgen till vad man vill, med gardiner, kuddar, vaser osv. Orange kanske är nästa färg här hemma?
  • Stackhouse

När vi är klara med sovrummet ska vi ta badrummet, det är VERKLIGEN SMAKLÖST. Ska fota sen. Men det slår INTE INTE vårt kakel i köket. Typ terracottarosa mosaikplattor med guldigt och sånt på en bård högst upp, och en PÅFÅGEL i mosaik ovanför spisen. INNAN vi flyttade in hade de haft terracottaröda väggar i hela köket och typ puderrosa köksskpå med trähandtag gulnade köksbänkar....
    Det måste ha sett ut som en mexicobuffé.

Innan vi flyttade in hade de iag målat vitt (tack&lov) och bytt kökkskåpen mot gråa så det ser LITE vettigare ut. När vi var på husvisning kunde jag inte släppa påfågeln, kände HUR SKA JAG KUNNA BO HÄR?
    Men nu har vi bott två år och påfågeln flinar åt mig varje morgon vid frukosten...

Skulle man va miljonär skulle man ju lätt riva ut rubbet på en gång men jag är inte så rik just nu när jag är mammaledig så det får bli ett rum i taget. Först sovrummet, sen badrummet och sen köket.

Jag gillar ikeas kopparfärgade köksskåp. Och så skulle jag vilja ha högblankt svart också. Typ koppar nere, svart uppe...

• Stackhouse

Okej jag hade förträngt detta men jag tror att detta vinner ALLT!

Vi var och tittade på hus för något år sen, det var billigt och låg bra till i staden, fanns bild på utsidan på fastighetsmäklarens hemsida så vi åkte på visning.

Huset var FELIX-ketchupflaska rött på utsidan. Jätte konstig röd färg, såg märkligt ut.
    När man kom in var alla väggarna målade i lite laxrosa/orange tonat vitt. Varför inte ta vitt? Nej nej laxrosatonat vitt det såg äckligt ut. Skåpen i hallen var BOK. Alla rummen i huset hade samma laxfärg och man såg att de slarvmålat. Det fanns ett badrum som var rätt stort, det var inget annat där inne utom en gigantisk möbel som kanske skulle kallats för bubbelbad, det fanns ingen dusch eller handfat eller spegel, bara ett kalt rum med detta jättestora badkar i. Sen kunde man gå vidare till en "bastu-avdelning" som var i brun plastmatta och allt var jättekonstigt placerat...
    Okej tänkte vi, man kan ju renovera, ingen fara. Målar man om och köper kakel till badrummet så kanske det går att bo här....
    Gick vidare till köket, köksluckorna var i BOK och köksbänkarna var i BOKLAMINAT med guldlist på. Kaklen var typ i fejkad natursten och så var det en bård med chilifrukter och typ tacomönster på. WHY? De hade kapat upp ett VALV till vardagsrummet mitt i köket, jag förstår inte varför för det var helt malplacerat och helt vansinnigt fult gjort.
    Såklart list i FURU runt valvet.

Sen var det dags för att inspektera toan. Det var ett litet litet rum som had en rätt snygg badrumsmöbel men den var placerad så att, hmmm det var ett otillgängligt hörn på ca 1 kvm och det stod en sån där 70 tals bidémöbel lite snett intryckt bakom möbeln och sen en toastol. varför varför tar man inte bort bidén innan man sätter dit möbeln, jag fattar inte? Det såg så sjukt ut att det går inte att beskriva med ord, tyvärr fotade vi inte men vi pratade om det, ingen kommer att tro oss!

Efter att ha smält den vansinniga placeringen av möbeln märker vi att: "kaklet" på väggarna inte är kakel. Det är någon som MÅLAT dit kakel. AI färgerna: terracottarosa och så var det en typ bård med små egyptiska gubbar som gjorde olika saker på varje bild. MÅLAT på väggarna. Hela toan!

Behöver jag säga att det INTE blev köp?

• Stackhouse

mrs Elliott skrev 2009-12-17 21:00:27 följande:

Alla vita hem där man spraymålat allt vitt vitt vitt tom barnen är vitmålade och hunden , och skrivit "carpe diem " på väggar och möbler i gammaldags stil . Jag kräks .
    Vitmålade barn haha
  • Stackhouse

Det som jag tycker är snyggt tycker mina föräldrar att är skitfult eftersom de hade det när de var unga
    Jag tycker att all 80-90 tals inredning är kräksfult

• Stackhouse
    lillie skrev 2009-12-18 09:34:54 följande:
    Vad kännetecknar att man har en röd tråd i inredningen?
    Jag vet hur det ser ut om man INTE har en "röd tråd"...

Vi hade så förut när vi höll på och flyttade runt, tror vi bodde på fem ställen på ett år och hade en massa olika stilar och möbler och material ihopplockat som vi lånat/fått av folk. Vi flyttde från en etta till en femma till en trea osv... Kändes inte så kul och jag är så glad att vi hittat VÅRT hus nu så man slipper ha en massa möbler man inte gillar eg bara för att det inte ska va tomt
  • Stackhouse
    lillie skrev 2009-12-18 09:48:59 följande:
    Jag är nyfiken på vad ni menar med att inredningen är genomtänkt, röd tråd osv
    Tex att man har en viss sorts stil, säg 70 talstema på inredningen eller att det är en färg som är återkommande eller så.
    Man märker ganska lätt om man kommer in i ett hem som har en tanke bakom hur de möblerat och om man INTE gör det
  • Stackhouse
    lillie skrev 2009-12-18 09:53:29 följande:
    Fast en tanke bakom hur man möblerat brukar man ju ha, utifrån praktiska förutsättningar. Det är ju sällan man ser att nån bara slängt in möblerna i ett rum.
    Finns dem som inte alls tänker efter också. Tryck på "visa endast" på mitt namn så hittar du ett inlägg om ett hus vi var och tittade på förut Jag undrar hur det såg ut MED möbler...
Svar på tråden Smaklös inredning?