Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Smaklös inredning?

hehe när jag läser här så tror jag nog att många verkligen skulle ogilla vårat hem.

Vi har verkligen så.. Vita väggar. Stor platt-tv. STOOOOOR soffa.
    Köket är vitt och högblankt. Svart högblankt golv. Svart bänkskiva. Vi har dock vita vitvaror och inte rostfritt!

• Me o Mike

Fast vårat kök ÄR riktigt snyggt!!! Inte 2005.. Bänkskivan har ju precis kommit ut på marknaden ju!!

Freddan skrev 2009-12-16 13:29:13 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 13:02:39 följande:
    Låter som hämtat ur en katalog från Mio anno 2005. Synd på vitvarorna bara. Rostfritt hade givetvis fulländat bilden. ;)
  • Me o Mike

Japp vitt är praktiskt!

Men när ALLT är vitt, inkl möbler blir det ju jäkligt stelt!!

Därför har vi valt helt andra färger i sovrummet.

John D skrev 2009-12-16 13:40:10 följande:
    Vitt. Jag fattar det inte, varför ska allt målas vitt? Och speciellt träpanel. Träpanel i sig är en styggelse, men vitmålad träpanel borde fan innebära omedelbar arkebusering. Att ha vita väggar är en sak, det kan lätt kombineras med andra färger i möblemang och inredning och bli hur snyggt som helst, men när ALLT är vitt...nä fy fan!Och "carpe diem"...det måste ju utan tvekan vara världens absolut mest uttjatade väggord. Den som gjorde det först var originell och påhittig, dom 250 miljonerna som kopierade det var bara patetiska.Rangliga trämöbler. Såna där pinnstolar till köksmöbler som knirrar och gnekar överallt så fort man rör sig. Samma sak med rangliga köksbord. Fult och opraktiskt.
  • Me o Mike

Dödshot från föräldrarna!

Freddan skrev 2009-12-16 13:55:09 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 13:52:32 följande:
    Med risk för att låta jävligt gammal nu, men hur funkar ett hem i strikt vitt och barn ihop?
  • Me o Mike

Jag har alltid varit allergisk mot fondväggar jag också. Dock gjorde vi likförbannat en nu när vi totalrenoverade vår lgh.

Eftersom vi har så vitt i hela läggan så gjorde vi sovrummet helt annorlunda. Jag ville ha "murrigt" där. I digg it faktiskt...

• Me o Mike

Hur ser era hem ut då?? Vad har ni för stil??

Om vi kör på tex vardagsrummet???

Vi har som sagt vita väggar, ekparkett, en STOR beigebrun soffa, valnötsbord, tv-bänken har valnötsöverplan och resten av skåpet är vitt. Beige/LJUSbruna lamellgardiner, grön vägglampa i "glas", stora röda blommor.
    Har inte fått upp några tavlor än..

Vet inte vad man kan kalla stilen riktigt?! Stilrent-normalt?!

• Me o Mike

Joo rätt tidstypiskt. Det kan man nog säga!

Om man nu väljer att ha det så här så MÅSTE man hitta sin egna lilla personliga touch. Annars blir det blaj!

Tullemi skrev 2009-12-16 21:36:00 följande:
    Tja, kunde vara vårt vardagsrum, eller grannens. Stilen är väldigt tidstypisk och lite tråkig (det kan jag med att säga eftersom vi har det likadant ).
  • Me o Mike

Laminat kan vara fint!! Det finns laminat och så finns det laminat!

Musetti skrev 2009-12-16 21:50:08 följande:
    Laminatgolv. Mycket fult.
  • Me o Mike

Kan säga att jag inte fattar ett SKIT av hur er bokhylla ser ut!! Men allt annat låter fint!

Stackhouse skrev 2009-12-16 21:56:19 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 21:34:06 följande:
    Vi har stringhyllor, en från golvet (valnöt) och en som hänger på väggen ovanför en slags (bokhyllefundering med glasrutor som man drar åt sitan i samma träfärg som den hyllan ovanför och samma tidsperiod) Golvet är trestavig parkett från 62 typ träfärgat? Ja ni vet vanlig parkett. Två låga tvåsitssoffor (svarta) och ett soffbord i 50 talsstil i valnöt. En stor vit cool lampa i taket som tar över rummet helt nästan, men i love it. TV bänken är lång och valnöt/vhögblank vit. Hyllor med coola retro vaser och sånt jag fyndat på loppisar. Knallblåa ryamattor från 60 talet i ull, såååå knallblåa och snygga Svårt att förklara men det är en mix av låga möbler i 50-60tals stil. Både original och IKEA.
Svar på tråden Smaklös inredning?