Jag kom inte på något bättre skrev 2010-01-01 20:30:49 följande:
Enligt mig på gränsen till barnmisshandel. Har inte läst någon av hennes böcker, men läst om hennes metoder, både psykiska och fysiska skador är oundvikliga med hennes metoder.
Du har inte läst hennes böcker...och endå kan du påstå att diverse skador är oundvikliga! Kan du precisera exakt vilka skador som kan uppkomma?! Skulle vara intressant att veta?!
JAg tycker att alla som kan kritisera utan att veta VAD de kritiserar ska ta och skärpa sig! OM man läst böckerna och faktiskt tagit till sig vad där står...först DÅ ska man uttala sig!
JAg kan garantera att min son led mera av att vara trött och att ha en trött mamma som inte orkade umgås/älska/njuta av 100 %, än att bli buffad på baken ett fåtal gånger! Om bl.a. buffningen skulle vara så farlig, skulle väl ingen unge njuta av att bli buffad?!
Ända orsaken jag ser att vara så kritisk till Annas tips till en bättre vardag är 1. man vet inget om vad det egentligen handlar om, utan baserar sin kritik på dittan å dattan 2. man är rädd för att själv misslyckas 3. man är rädd att det faktiskt funkar när man väl provat och man sedan står där med långa öron...
Vill man inte följa dessa råd som hon ger, kan man väl bara låta bli... och alla är glada och nöjda?!?! Sänka andra gör man bara för att höja sig själv...