• Joico

Hur ofta tvättar du din BH?

Jag inser att alternativen troligen inte är de bästa men det får ni leva med Väljer ni "Annat" så måste måste mååste man ange vad.

Skriv gärna HUR ni tvättar BHn också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du din BH?
  • Anatha

Jag kör dem i maskinen i tvättpåse men jag är ibland lite slarvig med hur ofta de går. Inte efter varje gång men det borde man nog jag är nog lite snuskig med mina BHs.

• Cecese

Den jag använder oftast tvättas i maskin ungefär 2 ggr i veckan. Den är bekväm men tyvärr så funkar den inte så bra längre för omkretsen har blivit lite för stor så jag har tyvärr hängbyst även med den bh (dock mycket mindre än utan...). Den funkar iaf att ha hemma, till dagis och sånt.

Sen har jag en bh som är ganska obekväm om jag har den längre stunder men som lyfter brösten bra så den har jag bara när jag far bort och den tvättar jag typ aldrig. Jag köpte den i oktober tror jag det var och den är inte tvättad än. Jag använder den dock inte längre stunder, kanske max 2-3 timmar i sträck och kanske 2 gånger i veckan och sen vädras den mellan användningarna.

Sen har jag även en gammal amningsbh som jag använder när min bekväma är i tvätten och den tvättas kanske 1-2 ggr i mån eller så. Men den används inte så ofta och vädras även den mellan gångerna.

• annca

När det behövs. Har flera som jag varvar med.
    Tvättpåse i maskin.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Stargirl

Jag kan ha samma två dagar i rad om den inte känns sunkig. Så jag röstade på varannan dag.

• Roisin Dubh
    Stargirl skrev 2009-12-17 10:40:36 följande:
    Jag kan ha samma två dagar i rad om den inte känns sunkig. Så jag röstade på varannan dag.
    Samma här.
  • Neko

En gång i veckan, i maskin som vanligt. Har inga byglar.

• Billy och Jag

jag har JÄTTE svårt att hitta BH eftersom att jag kan ha den sötrsta storleken på typ lindex.. 90 F ungefär.. och då är den egentligen för liten! Så jag brukar inte tvätta mina så JÄTTE ofta eftersom att jag är rädd för att dom ska slitas fortare.. Men det kanske är tvärtom? Dom kanske slits fortare så som jag behandlar dem? hehe.

Har inte unnat mig en ordentlig BH från nån lyxig affär ännu... Men kanske borde..

• Yosa

Jag handtvättar den med schampo. Såg ett program på TV för många år sen med......ja vad hette de??? Två kvinnor (kända från TV) som säljer underkläder...... där sa de på programmet att tyget i Bhn är så skört att vanligt tvättmedel kan skada. Därför rekommenderade de att handtvätta i ett skonsamt schampo. Någon gång åker de dock med i en skontvätt i tvättpåse för att få de riktigt riktigt rena (inbillar jag mig)

• Tecken

Jag använder mina BH:ar en dag, sedan åker de ned i tvättkorgen. Tvättar dem med resten av tvätten (i tvättpåse), i ojämna intervaller.

• DropDeadUgly

Jag byter till ren BH när jag duschat, vilket jag brukar göra var 4-5 dag. Tvättar _alltid_ för hand.

Svar på tråden Hur ofta tvättar du din BH?