• Matillin

Var dina barn intresserad av bilar och bussar?

Försökte göra så breda alternativ som möjligt så jag hoppas att jag täckte allt
    Tänkte att både dom med ett barn, samma kön på barnen eller olika skulle kunna rösta.

Jag har två döttrar och dom har aldrig visat något speciellt intresse för bilar eller dylikt.
    Alltså inte blivit lyriska när bussen kört förbi eller varit intresserade av bilar mer än att dom härmat hur bilar låter
    Inte lekt med bilar fast vi haft det hemma sen den äldsta var bebis.
    Det är bara dockor och mest nallar som gällt för båda sen dom låg i vagnen i princip.
    Det jag sett omkring mig då jag känner väldigt många med barn är att i stort sett alla pojkarna redan som små bebisar i vagnen suttit och tjutit av förtjusning när bussen kört förbi.
    Haft stenkoll på bilar och över huvud taget varit helt tokiga i just bilar.
    Jag vet ingen av dom flckor jag känner som haft ett liknande beteende eller tokgillat just bilar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-17 10:46
    Ni som har barn av samma kön svarar alltså i dom nedersta alternativen.
    Jag som har två tjejer som inte gillar bilar svarar alltså - nej inte dottern.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var dina barn intresserad av bilar och bussar?
  • Cecese

Ja alla 4 gillar/har gillat det och jag har 2 flickor och 2 pojkar. Minsta på 1 år är mest intresserad av leksaksbilar än så länge men jag gissar att han kommer att gilla stora bilar/bussar m.m. när han blir lite större.

• m00nfl0wer

Min dotter älskar bilar, bussar, traktorer, flygplan eller liknande. Hon är 4år.

• cicci85

Har två söner och den första va väldigt intresserad, han låtsades att allt va en bil som han körde med, tog tag i hundens päls och låtsades köra, (ingen fara för hunden, hon älskade all uppmärksamhet och att han klängde på henne). Han lärde sig tidigt göra billjud och va tokig i traktorer. Han fick tidigt docka och en fin vagn med de är knappt rörda...
    Tvåan leker nästan bara med bilar men är inte lika galen i det som storebror. Han leker aldrig med dockan men kör omkring vagnen ibland.

• lövet2

Ja, äldste sonen. Han var helt galen i allt sådant. Den yngre sonen var entusiastisk men inte mer. Flickorna har antingen varit ointresserade eller rädda.

• fruis

Både dottern och sonen har haft perioder när de varit väldigt fascinerade av fordon. Nu när de är 6 och 4 är det bara sonen som leker med bilar.

• Tessaa89

ja sonen , han är 19 månader, så fort vi är ute och det kommer buss så skriker han BUSSSS!!!! WROOOOOM!! och när der kommer bilar så skriker han BRUMBRUM DÄÄÄÄRRRRR!!!! haha =)

• Sencha

Annat:
    Första sonen har haft en ganska svagt intresse. Han hade en period vid två och ett havlt år som han lärde sig alla bilmärken. Sedan gick han över till att lära sig alla blomarter. (Eller var ordningen tvärtom?) Så tja, han har haft lite bilar men inte lekt särskilt mycket med dem.

Andra sonen älskar bilar (han är 1½ nu.)

Kan ju tillägga att första sonen lekt mer med dockor än med bilar. Fast mest gillar han pyssel och lego. (Vilket låter som att han är stillsam - det är han INTE. Han dansar och hoppar och är överallt också )

Andra sonen leker mer med bilar än med dockor, men han gillar dockorna också - kramar och dansar med dem och så.

• mamita

I min lilla bekanskapskrets är det mest de familjer som INTE har någon egen bil som har barn med ett stort intresse för bilar, för mina barn är transportmedel jättetråkigt att leka med, lika tråkigt som att leka med spis/mat osv, de tycker det är kul med "icke-vardagliga" saker som dinosaurier, robotar, superhjältar osv

• Sencha
    Sencha skrev 2009-12-17 10:43:35 följande:
    Annat: Första sonen har haft en ganska svagt intresse. Han hade en period vid två och ett havlt år som han lärde sig alla bilmärken. Sedan gick han över till att lära sig alla blomarter. (Eller var ordningen tvärtom?) Så tja, han har haft lite bilar men inte lekt särskilt mycket med dem.Andra sonen älskar bilar (han är 1½ nu.)Kan ju tillägga att första sonen lekt mer med dockor än med bilar. Fast mest gillar han pyssel och lego. (Vilket låter som att han är stillsam - det är han INTE. Han dansar och hoppar och är överallt också ) Andra sonen leker mer med bilar än med dockor, men han gillar dockorna också - kramar och dansar med dem och så.
    Fast just ja, minstingens allra största intressen är laga mat och städa. Ingen annan än han får ha dammsugaren för tillfället - och ingen annan än han får röra i grytorna
  • mkvp

Vår dotter är tokig i bussar och traktorer.... Kan stå och titta länge på snöröjningen 2,5 år

Svar på tråden Var dina barn intresserad av bilar och bussar?