• Schnooglewookiemush

Ni som drack hallonbladste!

Jag har druckit hallonbladste några dagar. Redan efter första koppen fick jag sammandragningar. Har haft ont i korsryggen och relativt regelbundna sammandragningar sen dess.

Ni som känner igen den från när ni drack hallonbladste, när födde ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-17 23:32
    Ni som känner igen det från när ni drack hallonbladste*
  • Svar på tråden Ni som drack hallonbladste!
  • Angelfalls

man läser så mkt myter och vissa kan stämma vissa inte tror att det är väldigt individuellt.

Jag köpte hallobladste och drack det en hel dag ,kände inget spec men på kvällen gick mitt vatten och min dotter föddes 7 på morgonen

Jag ska göra om samma sak denna gång sen om det funkar då eller inte får vi se

• Millan77

Jag fick SD ibörjan när jag drack mitt te, men jag dricker inte så ofta nu.
    Mest för att jag "glömmer" att dricka det. Ska nog gå ut o göra en kopp nu:)

Men det kan ju vara så att man får SD av det, men vet inte om man riktigt kan sätta igång förlossningen med det, då måste man nog redan vara på gång.

Vänta du ett par dag o testa o drick igen. Jag har inte haft några SD de sista gångerna jag drukit.

• Sthlm74

Drack hallonbladste från v.36 och födde i v.40+3.
    Hallonbladste startar inte förlossninen utan "tränar" livmodern inför själva förlossningen så man förhoppningsvis slipper bli värksvag samt får bättre läkning efteråt då livmodern drar ihop sig fortare.

Jag har för mig att jag kände lite SD i samband med att jag drack teet faktiskt, men alltså inget som startade min förlossning.

• Helennnna
    Angelfalls skrev 2009-12-18 18:33:11 följande:
    man läser så mkt myter och vissa kan stämma vissa inte tror att det är väldigt individuellt.Jag köpte hallobladste och drack det en hel dag ,kände inget spec men på kvällen gick mitt vatten och min dotter föddes 7 på morgonenJag ska göra om samma sak denna gång sen om det funkar då eller inte får vi se
    Hur mycket drack du? :P Lånar din tråd lite TS
  • AnnaH

Jag drack tre koppar dagligen från v 35 med dottern (födde på BF+3). Visst gav den sammandragningar men inget mer. Sammandragningarna är ett tecken på att livmodern tränar, inget annat. Startar förlossningen efter att man druckit teet är det för att kroppen och bebisen är redo helt enkelt.

♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • mimspims

Hallonbladste hjälper väl inte för att starta förlossningen? Det dricker man ju för att det påverkar livmodern så att utdrivningsskedet kan förkortas och för att livmodern ska återhämta sig snabbare efter förlossningen..

• Schnooglewookiemush

Nu har inte jag sagt att hallonbladste sätter igång förlossningen, vart ni nu har fått det ifrån...

Dock så finns det vissa som tror det!

• Pingulina

Jag drack 3 koppar/dag i tre dagar och på morgonen den fjärde dagen gick vattnet, dagen innan bf. Fick sammandragningar och mensvärk redan efterandra koppen té men tror samtidigt inte att det hade dragit igång om inte kroppen och bebisen varit redo.

• michaelaaandersson

var kan man köpa hallonbladste? letade på ica maxi idag men hittade inte. ska det finnas på vanliga matvaru affärer eller måste man köpa på hälsokost?
    Vad heter teet som ni dricker/drack? Vilket märke?

Svar på tråden Ni som drack hallonbladste!