• Schnooglewookiemush

Ni som drack hallonbladste!

Jag har druckit hallonbladste några dagar. Redan efter första koppen fick jag sammandragningar. Har haft ont i korsryggen och relativt regelbundna sammandragningar sen dess.

Ni som känner igen den från när ni drack hallonbladste, när födde ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-17 23:32
    Ni som känner igen det från när ni drack hallonbladste*
  • Svar på tråden Ni som drack hallonbladste!
  • virre85

Jag har haft rätt mycket sd sen v 9 men jag började med te på julafton men jag har inte kännt någon skillnad. Har iallafall inte fått sd i anslutning till att jag precis druckit det eller några timmar efter. Men de kanske gör nytta ändå?? Är i v 38+0 idag och ska bara hålla igen idag sen är det fritt fram.

• Millan77

Ni som har fött o drack hallonbladste.
    Hade ni mycket eller lite blödningar efteråt?

Jag födde i tisdagskväll o har jättelite blödningar.
    Jag blödde nästan inget på FL o nu e det knappt nåt kvar.{#lang_emotions_laughing}

Nu vet jag ju inte om det kommer att blöda så här lite ett längre tag, men dom 2 andra gångerna har jag blött mycket mycket mer.

• Vaniljkex

Jag forlorade 250 ml vid forlossningen och blodde som en riktigt rejal mens i nagon vecka, sedan lattade det. Men blodningen kom tillbaka, dock inte lika kraftig som i borjan, och det tog nastan sex veckor innan avslaget var helt borta, och da inkluderar jag rosa och beiga flytningar i avslaget. Min doktor sade att det var helt normalt att det kom tillbaka, det blir som en skorpa i livmodern efter moderkakan, som kan borja bloda igen nar den stots bort. Jag kan saledes inte se att hallonbladsteet jag drack innan forlossningen minskade avslaget pa nagot satt. Grattis till bebisen Millan!

• Edwins mamma

Jag blödde jättemycket på min förlossning nr2 och den drack jag hallonbladste. Jag blödde ca 850ml. Och de är rätt mycket. Men jag tror däremot att jag drog i hop mig snabbare efteråt dagen efter osv.. Eller om de var amningen? Jag tror iaf på det och dricker nu det igen och har 10 dagar kvar.. =)

• Heureka

Jag är i v39+3 och tycker nog att det är dags nu. Inga SD alls och bebben är fortfarande rörlig. Ska in till stan idag, ska leta hallonbladste, för inte är det väl för sent nu att göra en insats?

Älskade Kotten du är välkommen ut nu (L) BF 11/1
  • Lajkie

Om nu hallonbladsté inte påverkar en förlossningsstart så varför rekommenderas man inte att dricka före v.35? Lite förvirrande :S

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Millan77
    Edwins mamma skrev 2010-01-08 07:33:37 följande:
    Jag blödde jättemycket på min förlossning nr2 och den drack jag hallonbladste. Jag blödde ca 850ml. Och de är rätt mycket. Men jag tror däremot att jag drog i hop mig snabbare efteråt dagen efter osv.. Eller om de var amningen? Jag tror iaf på det och dricker nu det igen och har 10 dagar kvar.. =)
    Jag blödde mer än det med min 2:ra o dubbelt upp men min första.

Denna gången blödde jag knappt 200ml vid förlossningen.

Pratade med en kompis som oxå fått sitt tredje o hon blödde knappt nåt heller o efter 2 veckor hade hon slutat blöda. Hennes pojk e 6 mån o hon e redan gravid i V 15 igen, hennes fjärde{#lang_emotions_laughing}
  • Heureka

Nu är te inhandlat, spännande att se om det händer något.

Älskade Kotten du är välkommen ut nu (L) BF 11/1
  • Jkpg Deluxe

jag vet inte om teet funkar, men ska man ändå dricka te så kan man ju lika gärna dricka hallonbladsteet och hoppas att det funkar...! :) är ju inte äckligt iaf! ...ska nog göra min andra kopp för dagen nu :) 

• Sthlm74
    Lajkie skrev 2010-01-08 11:29:08 följande:
    Om nu hallonbladsté inte påverkar en förlossningsstart så varför rekommenderas man inte att dricka före v.35? Lite förvirrande :S
    Finns info att läsa på Re-fresh hemsida (företag som säljer bla Hallonbladsté), se länk nedan. Inklippt från deras hemsida (se fet stil): 
    barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.
Svar på tråden Ni som drack hallonbladste!