• Paula80

Mammalediga i Malmö

Någon här som är mammaledig och bor i Malmö?
    Har en liten dotter på snart 2 månader.

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö
  • Lydisen

Ska bli kul att få träffa alla och även gå på öppna förskolan för första gången. Får se hur lilleman reagerar. Min vagn är en mossgrön/svart Brio för att ni ska känna igen mig {#lang_emotions_laughing}

12.45 syns vi på torsdag!

• Lybe

Hej!

Får man vara med här?
    Jag är hemma o är mammaledig med min son, han är 2månader(idag faktiskt) o så har jag en 4årig dotter me. Vill gärna lära känna fler mammalediga.

• Paula80
    Lybe skrev 2010-01-26 17:45:28 följande:
    Hej!Får man vara med här?Jag är hemma o är mammaledig med min son, han är 2månader(idag faktiskt) o så har jag en 4årig dotter me. Vill gärna lära känna fler mammalediga.
    Klart man får vara med här. Trevligt med en till mammaledig :)
    Vi ska gå på Öppna Förskolan i Folkets Park på torsdag kl 12:45. Har du lust att hänga med?
  • KLG80

Oj, va många som är intresserad, kul! Kommer att bli roligt att träffas imorn!

Känner inte alls till Bumbo stolen. Hur funka det och vad är det bra till?

• Misskicki

Hej! Kan man vara med här? Har en liten tjej på 4 veckor och en son som är snart 4 år.
    Kan ifs inte träffas imorgon men hänger gärna med nästa gång :)

• Lybe

Hade gärna följt med imorgon, men vi är förkylda allihopa=( Träffas gärna nåt nästa vecka istället

Har inte läst tillbaka, men är det fler som har större barn me?

Hoppas att ni mår bra alla

• Stumpan84

Min lilla Alex är förkyld! Han har täppt näsa och allt så jag tror vi får hoppa imorgon. Men blir han bättre så kommer vi men det är osäkert!

• Lydisen
    KLG80 skrev 2010-01-27 09:49:20 följande:
    Oj, va många som är intresserad, kul! Kommer att bli roligt att träffas imorn!Känner inte alls till Bumbo stolen. Hur funka det och vad är det bra till?
    Bumbo stolen är tydligen en afrikans uppfinning. Jag fick tipset av sjukgymnasten vi går hos pga Viggos platta bakhuvud. Stolen avlastar barnets huvud och barnet får träna på att sitta upp än att ligga ner som man gör i en vanlig babysitter. Barnet måste dock vara stadigt i nacken för att kunna sitta i den. Viggo verkar gilla stolen än så länge.

Som det har snöat idag, herregud. Tar snöandet aldrig slut. Bara det inte faller så mycket som sist då man inte kunde vara ute och gå med barnvagnen. Man blir fast här hemma. Trist. Imorgon skulle de tydligen bli uppehåll och lite sol t o m. Det ska bli kul nästa vinter när Viggo är 14-15 månader och kan åka pulka {#lang_emotions_laughing}

Idag har jag fått hem fina dreggelscarfsar som jag beställt på Internet från en tjej som syr upp allt själv. Jättefina och häftiga tyger och relativt billigt. Är så nöjd med scarfsarna. Lilleman här hemma dregglar ner alla sina bodys ju {#lang_emotions_smile}
  • Lydisen
    Lybe skrev 2010-01-27 10:20:20 följande:
    Hade gärna följt med imorgon, men vi är förkylda allihopa=( Träffas gärna nåt nästa vecka iställetHar inte läst tillbaka, men är det fler som har större barn me?Hoppas att ni mår bra alla

Trist med förkylningen och att ni inte kan ses. Aldrig kul när de små är förkylda {#lang_emotions_frown}

Jag har bara EN liten krabat här hemma på 4 månader än så länge. Men givetvis finns planer på i alla fall ett barn till om det nu blir något då vi fick Viggo via provrörsbefruktning.

Du måste ha fullt upp hemma med en 4 åring och en liten en, eller ?

• Lybe

Ja fy vilket väder, vill ha vår nu inte mer snö...

Det är rätt fullt upp, men hon är duktig stora tjejen o leker rätt bra själv, tror att det jobbigare o ha tätare mellan barnen.
    Då håller jag mina tummar att det blir ett syskon iframtiden, vi velade lite om vi ville ha en till eller inte. nu är jag glad att vi bestämde oss för en till=) Men fler vill jag inte ha. Hade en rätt tuff förlossning, fy vill inte gå igenom det igen. Men känner att två är lagom så det har inte bara med förlossningen o göra.

Läste tillbaka lite o ser att ni hellst träffas på em, jag träffas gärna på fm, då jag hämtar dottern kl 14. Så om det blir nån fm träff följer jag gärna me, Men om man träffas på öf kan ju stora tjejen följa med om det inte är bebistid där=)

Ja fy för förkylning på de små, tycker så synd om han, men han är glad ändå.

Svar på tråden Mammalediga i Malmö