Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Busbellan
    Shadowcat skrev 2009-12-18 21:43:27 följande:
    hm det borde ju funka, men tänk så kallt att springa ut i natt om hon vaknar....
    Ja, det blir ju lite kallt, kanske kan fixa en linbana till bilen på nåt sätt om hon skulle vakna så kan jag skicka ut vällingen, då brukar hon somna om
    Gaby 01 skrev 2009-12-18 21:43:35 följande:
    Men kan du inte ta en sovsäck och göra henne sällskag då? Vilken mysig familjesammankomst, nästan som att sova i tält! Detta måste testas imorgonkväll, kan man få in en hel familj på 5 st tror du i en liten peogeut?
    Ja, klart ni får plats alla 5, men skippa sovsäckarna det lär nog bli trångt och varmt. hmm, nej jag gör nog inte henne sällskap, hoppades ju på att få sova en hel natt för en gångs skull
  • Busbellan
    SaharaSara skrev 2009-12-18 21:44:32 följande:
    Det är ju bara på somrarna som man avråds att lämna barn och hundar i bilen
    Ja, på somrarna är det ajabaja, men nu borde det ju vara ok. Jag menar visst har man hört om bilar som självantänt och sånt, men hur troligt är det liksom
  • Busbellan
    snuttissnoffsan skrev 2009-12-18 21:45:41 följande:
    jag skulle aldrig göra nå sånt..är de ett skämt detta inlägg+
    Nej, varför skulle jag skämta om detta. Alla vet väl hur bra barn sover utomhus. Kanske kan hon sova sin första hela natt där ute *hoppas*
  • Busbellan
    Sannive skrev 2009-12-18 21:47:08 följande:
    Jag funderade också över kylan. Det blir ju iskallt i en bil som inte har motorn igång.
    Äsch, vi slänger över henne en extra filt bara
  • Busbellan
    alven85 skrev 2009-12-18 21:49:16 följande:
    Håller med! Skojar ni eller?Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt? Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
    Men vi sätter ju barnvakten i bilen, mer koll än så behöver man väl inte ha. Jag sover ju på nätterna även om hon sover inne, så vad är skillnaden egentligen {#lang_emotions_undecided}
  • Busbellan
    Bedbug skrev 2009-12-18 21:49:49 följande:
    Man kanske till och med kunde göra det permanent? Om man är trångbodd eller så. Iaf nån av ungarna kan ju flytta ut i bilen. Kanske lockar mest när de börjar bli lite äldre kanske. Och så kan man ju trådlöst nät så de kan surfa därute och ha som en egen liten lya. Jag ser möjligheter i detta!
    Åh, en bra idé. Om vi flyttar ut ett av barnen i bilen så kanske vi kan skaffa fler barn!! Har alltid velat ha många barn, men haft svårt med att få plats med dom
  • Busbellan
    Mrs Winter skrev 2009-12-18 21:50:14 följande:
    Ja men är det lyhört så hörs ju om hon skriker
    Ja, garageuppfarten är precis utanför sovrummet så vi hör henna antagligen utan barnvakten, kanske kan skippa den då.
    Annars kanske nån av grannarna hör henne om hon vaknar och kan komma in med henne till oss, så slipper vi ut i kylan
  • Busbellan
    Mrs Winter skrev 2009-12-18 21:52:25 följande:
    Ställ in en mugg choklad och två mackor med ex prickig korv.Så har hon ju frukost i morgonbitti.Om ni vill sova ut alltså.
    *springer och fixar mackor*
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2009-12-18 21:55:32 följande:
    Herre gud vilken dum fråga?? Vem kommer på tanken att ens fråga en sån sak?? Det är väl SJÄLVKLART att hon kan!!! Varför frågar du ens?? Alla vet ju att barn mår bäst av att sova ute, och vad kan vara bättre än att sova där det är så kallt som det är ute men där det inte blåser? Tycker det är konstigt att du inte kommit på detta innan! Klara sover i bilen minst två nätter i veckan!
    Skönt att höra att fler gör likadant, då är det inte jag som är konstig då
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?