• Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vi var iväg en runda ikväll och minstingen somnade i bilen på vägen hem. Hon sitter där och sover nu och jag funderar på om hon inte kan sova där i natt. Tar jag in henne så kommer hon säkerligen att vakna och vara vaken några timmar till och det tror jag inte jag orkar med.
    Det borde väl gå bra, jag kan ju sätta på barnvakten och lägga den i bilen så hör vi om hon vaknar i natt.

Mamma till Nora, August och Ella
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-19 23:00
    Vill bara säga att jag inte vill ha fler påhopp från er som tycker att jag gör fel!! Det är mitt barn och jag har gjort mitt val och det gick jättebra.
    Tack till alla er som stödjer mig i mitt beslut!
  • Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?
  • Shadowcat

hm det borde ju funka, men tänk så kallt att springa ut i natt om hon vaknar....

• Gaby 01

Men kan du inte ta en sovsäck och göra henne sällskag då? Vilken mysig familjesammankomst, nästan som att sova i tält! Detta måste testas imorgonkväll, kan man få in en hel familj på 5 st tror du i en liten peogeut?

• SaharaSara

Det är ju bara på somrarna som man avråds att lämna barn och hundar i bilen

• Lotlas

Självklart! Låt radion stå på så tror hon att ni fortfarande är ute och åker. Fast det är klart, då kanske ni blir störda av babyvakten..?

• Mrs Winter

Vad mysigt.Låt den lilla sova där du

• Busbellan
    Shadowcat skrev 2009-12-18 21:43:27 följande:
    hm det borde ju funka, men tänk så kallt att springa ut i natt om hon vaknar....
    Ja, det blir ju lite kallt, kanske kan fixa en linbana till bilen på nåt sätt om hon skulle vakna så kan jag skicka ut vällingen, då brukar hon somna om
    Gaby 01 skrev 2009-12-18 21:43:35 följande:
    Men kan du inte ta en sovsäck och göra henne sällskag då? Vilken mysig familjesammankomst, nästan som att sova i tält! Detta måste testas imorgonkväll, kan man få in en hel familj på 5 st tror du i en liten peogeut?
    Ja, klart ni får plats alla 5, men skippa sovsäckarna det lär nog bli trångt och varmt. hmm, nej jag gör nog inte henne sällskap, hoppades ju på att få sova en hel natt för en gångs skull
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Lotlas
    snuttissnoffsan skrev 2009-12-18 21:45:41 följande:
    jag skulle aldrig göra nå sånt.. är de ett skämt detta inlägg+
    Nej, varför skulle det vara ett skämt? Det är ju knappast så varmt ute att flickan får värmeslag, så låt henne sova!
  • Sannive

Jag funderade också över kylan. Det blir ju iskallt i en bil som inte har motorn igång.

Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?