Inlägg från: Lotlas |Visa alla inlägg
  • Lotlas

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Självklart! Låt radion stå på så tror hon att ni fortfarande är ute och åker. Fast det är klart, då kanske ni blir störda av babyvakten..?

• Lotlas
    snuttissnoffsan skrev 2009-12-18 21:45:41 följande:
    jag skulle aldrig göra nå sånt.. är de ett skämt detta inlägg+
    Nej, varför skulle det vara ett skämt? Det är ju knappast så varmt ute att flickan får värmeslag, så låt henne sova!
  • Lotlas
    Sannive skrev 2009-12-18 21:47:08 följande:
    Jag funderade också över kylan. Det blir ju iskallt i en bil som inte har motorn igång.
    Äh. Barnet har väl ytterkläder på sig?? Annars kan ju TS lägga ut en filt extra som hon kan ta på sig om hon fryser.
  • Lotlas
    alven85 skrev 2009-12-18 21:49:16 följande:
    Håller med! Skojar ni eller? Tänk om det blir alldeles för varmt? Eller för kallt? Hade i alla fall velat haft ordentlig koll på mitt barn, och veta att de sover tryggt.
    TS ska ju ha babyvakten på. Då är det ingen fara.
  • Lotlas

Mrs Winter skrev 2009-12-18 21:52:25 följande:

Ställ in en mugg choklad och två mackor med ex prickig korv.Så har hon ju frukost i morgonbitti.Om ni vill sova ut alltså.
    Gud, vilken bra idé!
  • Lotlas
    snuttissnoffsan skrev 2009-12-18 21:54:04 följande:
    så dina barn brukar sova ute om nättrna annars me+ börjar ju bli väldigt kallt ute nu. alla är ju olika men jag vill då ha koll på mina små.
    Hört talas om sovsäck? Och med babyvakt har man koll!
  • Lotlas
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:59:16 följande:
    ja, i vagnen sover hon ganska ofta ute om nätterna, men i bilen har hon aldrig gjort det innan. Man blir ju lite osäker med tanke på inbrottvågen som varit här nyligen, men vem skulle få för sig att ta en bil med ett barn i
    Här i området snor de inte själva bilarna, bara rattarna och lysena, så det är lugnt!
  • Lotlas
    Lakrids skrev 2009-12-18 22:03:48 följande:
    Skämtfråga eller inte. Jag skulle iaf aldrig låta mitt barn sova i bilen nattetid.
    Å, du är bergis en sådan där mamma som har koll på ditt barn 24/7 och aldrig slappnar av en stund.
  • Lotlas
    Waldo skrev 2009-12-18 22:09:26 följande:
    Va vad menar du TS!?! Sover inte alltid ditt barn i bilen, det gör vårt. Vi behövde ett kontor, så vi inredde dotterns rum till kontor och hon sover i bilen I julklapp har vi köpt en motorvärmare till henne, det tycker vi hon är värd
    Men hon får fortfarande använda sovsäck va'? För motorvärmaren värmer ju bara motorn, inte själva kupén. Själv tycker jag det är överskattat med kupéfläkt. Blir det riktigt kallt lägger vi en filt över vindrutan.
  • Lotlas
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:16:22 följande:
    SKÄMMES att inte läsa var tråden ligger!!
    ..och att inte läsa inlägg ordentligt..!
  • Lotlas
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:22:46 följande:
    Ja, hon kan väl öppna bildörren inifrån om hon vill nåt !?
    Nej, nej, nej, då blir det farligt fattruväll?! Tänk om det kommer en björn och tar ungen? Barnspärren måste så klart vara på!
  • Lotlas
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:26:40 följande:
    Ja just det, vad otroligt osmart jag är!!
    Du kanske bara har lite otur när du tänker? Nej, nu ska jag lägga ut ungarna i bilen och gå och lägga mig. Gonatt!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?