Inlägg från: Waldo |Visa alla inlägg
  • Waldo

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Va vad menar du TS!?!

Sover inte alltid ditt barn i bilen, det gör vårt.
    Vi behövde ett kontor, så vi inredde dotterns rum till kontor och hon sover i bilen
    I julklapp har vi köpt en motorvärmare till henne, det tycker vi hon är värd

• Waldo
    Lotlas skrev 2009-12-18 22:13:12 följande:
    Men hon får fortfarande använda sovsäck va'? För motorvärmaren värmer ju bara motorn, inte själva kupén. Själv tycker jag det är överskattat med kupéfläkt. Blir det riktigt kallt lägger vi en filt över vindrutan.
    Vi bor i södra sverige, tycker faktiskt inte det behövs kupevärnare här.
    Det är bara rikemansbarnen som får det.
    Dessutom föredrar jag motorvärmare när jag ska köra till jobbet på morgonen

Och precis som du säger så har hon ju sovsäck, det ska väl räcka
  • Waldo
    Busbellan skrev 2009-12-19 19:00:03 följande:
    Först vill jag bara tacka för alla svar jag fått, även om vissa reaktioner och vissas språk gör mig lite ledsen  Jag gör faktiskt alltid det jag tror är bäst för mitt barn!Dottern fick hur som helst sova i bilen inatt och det lär vi göra om, för första gången i sitt liv så sov hon hela natten, det lär bli fler bilnätter för henne Visst var hon lite kall om nosen när jag hämtade in henne idag på morgonen, men inte så farligt.
    Vad skönt att ni fick lite kvalitetstid, bara ni vuxna

Är hon lite kall kan du ju värsta fall slänga in henne i micron lite, då tinar hon snabbt
  • Waldo
    Busbellan skrev 2009-12-19 19:14:57 följande:
    Ja, det brukar vi göra med katten när hon verkar ite frusen, funkar säkert med barnen också. Ska man köra på värmning eller upptining?  Beror på kroppstemperaturen kanske?
    Vi kan ställa in vikten på ungen på vår micro, sedan fixar den resten
    Jätteskönt, slipper man passa micron och kan ägna sig åt annat under tiden
  • Waldo
    theresen skrev 2009-12-20 17:31:56 följande:
    Sova i bilen en hel natt ?! Åh herregud. Säger bara så här, ETT: om barnet sitter i bilstol är det verkligen inte bra för ryggen. TVÅ: MAN LÄMNAR FAN I MIG INTE BARNEN SOVANDES I BILEN EN HEL NATT ! Har du startat tråden med denna rubrik får du skylla sig själv om folk reagerar ! !
    Å tänkte inte på att det inte är bra för ryggen

* galopperar ut till bilen och slänger in ungen i bagaget*
  • Waldo
    Shoegirl skrev 2009-12-20 22:45:34 följande:
    Jag fattar inte. Är det inte när man bär in dem från bilen som man får ont i ryggen? Inte när de sitter kvar. *förvirrad*
    Äsch, det är jag som är en sådan där curlingmamma, som gör allt för mitt barn
    Tänker inte på min egen hälsa i första hand
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?