Inlägg från: Bedbug |Visa alla inlägg
  • Bedbug

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Man kanske till och med kunde göra det permanent? Om man är trångbodd eller så. Iaf nån av ungarna kan ju flytta ut i bilen. Kanske lockar mest när de börjar bli lite äldre kanske. Och så kan man ju trådlöst nät så de kan surfa därute och ha som en egen liten lya. Jag ser möjligheter i detta!

• Bedbug
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:51:51 följande:
    Åh, en bra idé. Om vi flyttar ut ett av barnen i bilen så kanske vi kan skaffa fler barn!! Har alltid velat ha många barn, men haft svårt med att få plats med dom
    Ser redan fram emot när lillan kan flytta ut i Cittran så jag får eget sovrum igen.
    Fast det funkar nog inte än. Ytterdörren är ju låst om hon skulle vakna så hon får ju inte slarva bort nyckeln. Tvååringar är si himla slarviga!
  • Bedbug
    Busbellan skrev 2009-12-18 21:59:16 följande:
    ja, i vagnen sover hon ganska ofta ute om nätterna, men i bilen har hon aldrig gjort det innan. Man blir ju lite osäker med tanke på inbrottvågen som varit här nyligen, men vem skulle få för sig att ta en bil med ett barn i
    Äsch, pajar de en ruta så tar de väl bara stereon - inte barnet.
    Någon som vet vad man får ut på försäkringen för ett barn förresten? *funderar*
  • Bedbug
    Busbellan skrev 2009-12-18 22:04:20 följande:
    Ja, känner mig ganska dum faktiskt Får väl skylla på alla konstiga människor jag har runt mig som påstår att man INTE kan göra så
    De har säkert inte barn själva!
  • Bedbug
    Waldo skrev 2009-12-18 22:09:26 följande:
    Va vad menar du TS!?! Sover inte alltid ditt barn i bilen, det gör vårt. Vi behövde ett kontor, så vi inredde dotterns rum till kontor och hon sover i bilen I julklapp har vi köpt en motorvärmare till henne, det tycker vi hon är värd
    Men gud vad gulligt! Kupévärmarna bara väsnas ju och blåser en massa så att det kan vara svårt att sova. Bättre att värma motorn då. Ni är kloka och bra föräldrar!
  • Bedbug

Tror jag ska bära ut lillan i bilen nu. Har visserligen ingen babyvakt men mon är ju ändå två år. Lite ansvarskänsla måste hon ju lära sig.

• Bedbug
    MiisPiis skrev 2009-12-18 22:22:46 följande:
    Ja, hon kan väl öppna bildörren inifrån om hon vill nåt !?
    Ja, och annars kan hon låta bli. F-n vet att jag kan behöva lite egentid. Jag tror faktiskt jag ska pappa på att gå ut ikväll när jag burit ut dottern. Får bara hoppas att hon inte vaknar på vägen. Med lite tur sover inte jag heller hemma inatt...
  • Bedbug

Vad folk ska vara prettiga hela tiden! Sluta hacka på TS! Om de vill ha lite lugn och ro någon gång och slippa bli störa av en grinig unge är det väl upp till dem? Och de skulle ju ha babyvakten på och bilen låst.
    Håller med någon tidigare talare om solskydd i SANDLÅDAN - det är ju helt löjligt!
    Snart säger ni väl att jag ska behöva skaffa barnomsorg också? Fatta att jag som ensamstående faktiskt inte har råd med det. Och hon är ju van vid att vänta i bilen tills jag slutar jobba så vad är problemet? Ibland går jag ut och kollar till henne på lunchen men jag skäms ju för att jag gör det för vem vill vara en sån hönsmamma liksom?

• Bedbug

Verkar som "prettomorsorna" (som gång på gång inte kunde läsa innantill var tråden låg eller förstå övertydliga vinkar) tagit ihjäl denna tråd nu men jag vill ändå passa på att tacka alla för många goda skratt.

• Bedbug
    Marina skrev 2009-12-19 21:10:15 följande:
    Så grymt löjlig tråd!!!! Är det nått att skämta om, seriöst väx upp och skaffa normal humor...
    Är det nåt att bli upprörd över? Seriöst, väx upp och skaffa bättre humor...
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?