Inlägg från: PennyD |Visa alla inlägg
  • PennyD

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Jag såg Ts, och utgick från att det var brutal sarkasm. Till min förskräckelse hade jag fel.

Jag funderar i banor om att göra en anmälan till socialkontoret.

• PennyD
    LadyTigerÅSirDragon skrev 2009-12-19 17:34:37 följande:
    jag skulle inte vilja lämna min dotter i bilen övernatten. dels för att vi kan ha upp till-25grader ute nu och sen så även om risken är liten så kan faktiskt bilen bli stulen. det skulle kännas förbaskat konstigt att ha barnen sovandes i bilen och man själv ligger och sover inne i sängen.  skulle skämas om jag lämnade barnen i bilen och själv går in och sover i sängen. på dagarna på sommarn/hösten är en annan sak då är vi ute och rör oss och har hela tiden henne under uppsikt. på sommaren har jag till och med dåligt samvete när jag lägger babyvakten i vagnen och går in och lägger mig på soffan. utan jag brukar ställa vagnen i skuggan och själv sova i hammocken. för i vagnen kan hon klättra ur och snabbt springa ut på vägen. skulle socialkontoret få nys om att Ts låter barnen sova i bilen över natten så skulle hon nog bli av med barnen.
  • PennyD

Ts, vad är vitsen med din tråd? Att det ska vara roligt? Att driva med de som är så omdömeslösa att de lämnar banren i bilen?

Inser du risken för att någon tar efter, i ond tro om att du menar allvar.

Jag trodde du menade allvar, jag fattar aldrig vart trådar ligger, hur ser man det?

Vad får ni i tråden ut av att skämta om så här tragiska saker? Lättar det ert samvete?

Jag må vara gammal och gammalmodig, men jag tycker det är både farligt och löjligt att hålla på som ni gör.

Jag skrev en gång en tråd om att "Peppa varandra i att vara dåliga"... läs den.

• PennyD
    Busbellan skrev 2009-12-19 22:49:42 följande:
    Det är det som är grejen med sandlådan, man behöver inte ha en enda orsak till en tråd Du får tycka det är hur löjligt som helst, men om du kollar i trådarna i sandlådan så är det ganska många som tycker det är väldigt roligt att skämta om vad som helst. Men det är ju ditt val om du vill äsa eller inte
    Att man inte behöver offentliggöra sin orsak är en sak, men jag är övertygad om att det alltid finns en orsak till det vi gör. Jag menar att det är ofrånkomligt. Och nu undrar jag, vill du dela med sig av din, eller är du kanske inte medveten om den?

Att folk tycker det är roligt har jag blivit varse om, men jag undrar varför. Varför tycker ni det är kul att skämta om människor som misshandlar/sköter sina barn?

Ni vill kanske inte svara. Men fråga gärna er själva, och svara er själva, om ni kan.
  • PennyD
    Queenie70 skrev 2009-12-19 22:46:16 följande:
    Vaddå skojja? Jag är helt allvarligt. Herregud om det börjar åska är ju bilen ett av de säkraste ställena.
    Jag skrattar inte.
  • PennyD

Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:29:00 följande:

Jag vet iaf varför jag gör det och det är för att det är alldeles för sjukt och hemskt att folk är så dumma att de faktiskt gär hemska saker med sina barn, det 'r ett sätt att hantera det genom att skämta om det och ironisera över det. Sen är det för min del också för att få de människorna att inse hur dumt och korkat det egentligen låter. Som när folk startar trådar om varför de måste stå för vad de gjort, typ varför inte soc betalar när de supit upp hyran. Det är så absurt och om man då startar en tråd och ironierar och drar det hela till simn spets inser folk hur löjligt det egentligen låter. Sist men inte minst. Man kan nte gå å vara gravallvarlig hela tiden man måste få skratta emellanåt och då hittar var och en det som passar dem bäst
    Tack för förklaring. Jag tror verkligen att jag förstår dig.
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?