Inlägg från: Umbrageous |Visa alla inlägg
  • Umbrageous

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

LadyTigerÅSirDragon skrev 2009-12-19 17:34:37 följande:
    jag skulle inte vilja lämna min dotter i bilen övernatten. dels för att vi kan ha upp till-25grader ute nu och sen så även om risken är liten så kan faktiskt bilen bli stulen.det skulle kännas förbaskat konstigt att ha barnen sovandes i bilen och man själv ligger och sover inne i sängen.  skulle skämas om jag lämnade barnen i bilen och själv går in och sover i sängen.på dagarna på sommarn/hösten är en annan sak då är vi ute och rör oss och har hela tiden henne under uppsikt. på sommaren har jag till och med dåligt samvete när jag lägger babyvakten i vagnen och går in och lägger mig på soffan. utan jag brukar ställa vagnen i skuggan och själv sova i hammocken. för i vagnen kan hon klättra ur och snabbt springa ut på vägen.skulle socialkontoret få nys om att Ts låter barnen sova i bilen över natten så skulle hon nog bli av med barnen.
    Det är väl infget PROBLEM om ungen sover en eller två nätter i bilen???? Herregud, pretto!
  • Umbrageous
    anneliiee skrev 2009-12-19 17:43:56 följande:
    Men de e jue tur att folk e så seriösa här inne.. :SOch om de nu inte är ett skämt alltihop så undrar jag verkligen vad folk har innaför pannbenet. Menar ni allvar me att ha ett barn sovandes ute i bilen över natten så anser jag att ni inte ska ha barn. Det måste väl gå till en viss gräns.?
    Men vad är problemet? Barnet sover i en låst bil liksom.
  • Umbrageous
    Gaby 01 skrev 2009-12-19 18:43:07 följande:
    Visst verkar inte TS ha alla kameler hemma? Eller sparrisar?
    Nej du, kameler har man knappast hemma när man bor i SVERIGE! Herregud...
  • Umbrageous
    Fragile Flower skrev 2009-12-19 18:49:33 följande:
    Jodå, jag har ett par undanstoppade i förrådet. Får nog kolla till dem nu när det är ett par minus!
    Oansvariga människa! {#lang_emotions_dreamer}
  • Umbrageous
    High Heel Bitch skrev 2009-12-19 19:11:29 följande:
    Klart att det är fel, barnet har rätt att få sova i sin egen säng, och inte upprätt hela natten! Kanske borde tänka mer på deras ryggar även om de inte är små bebisar så är det inte bra. Hade jag sett något sånt hade jag anmält till soc. garanterat. Men vad bra då kan ju alla barnen ligga i bilen och sova så slipper ni bry er. "Prettomammor" första gången jag hör, har ingen aning om vad det ens betyder? Vem sitter och tittar på sitt barn hela natten? Har jag aldrig varit med om faktiskt.
    Bra för vi har tonade rutor så ingen kan se och anmäla

Fast, jag har ju inga barn heller.....
  • Umbrageous
    Busbellan skrev 2009-12-19 19:13:58 följande:
    Nej, men när du får kan du lugnt ha dem sovande i bilen, för ingen prettomorsa kan se det och anmäla ändå
    Ja precis! tackolov för denna tråden säger jag bara
  • Umbrageous
    Tina83 skrev 2009-12-20 09:07:55 följande:
    jag tycker man ibland bör tänka på de få människor som faktiskt glömt sina bar ni bilen på riktigt ( på sommaren) så barnen dött eller nästan dött. det är ju inte ens kul att skoja om detta.
    äh men nu snackaR vi 30 minus inte 30 plus.
  • Umbrageous
    Kinga skrev 2009-12-20 09:27:29 följande:
    Säg att du skämtar nu!!!!???Jösses alltså, JAG BLIR MÖRKRÄDD....
    Jamen det blir inte våra barn som somnar i bilen, det kanske är det som är problemet, att du INTE fick sova i bilen som gjort dig mörkrädd?
  • Umbrageous
    Shadowcat skrev 2009-12-20 09:55:57 följande:
    hm det kan gå tror jag, men då får du ju tänka på att barnet är mindre skyddat, en bil kan man ju låsa, vet inte om det räcker med att låsa fast cykeln?
    spännband runt cykeln och barnet!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?