Inlägg från: Preggie |Visa alla inlägg
  • Preggie

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Alltså om det är riktigt kallt kan ni ju lämna bilen på tomgång, det brukar vi göra.

• Preggie
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:20:29 följande:
    Vet du hur länge bilen kan gå på tomgång på en halv tank bensin? Ganska länge va?
    Ja gud ja, det räcker absolut över natten! Ett par, tre nätter skulle jag tippa på.
  • Preggie

Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:30:15 följande:

fast i min stad 'r det bara tillåtet med tomg¨ngskörning i 1 min, lite dumt o bryta mot det om detsamma gäller hos dig
    Nä men det gäller bara om man står vi ett rödljus eller liknande. Inte när bilen är parkerad.
  • Preggie
    Shoegirl skrev 2009-12-20 12:36:05 följande:
    kupévärmare menar du alltså.
    Nej men vi konstaterade ju längre bak i tråden att om man har en halv tank bensin kvar så räcker det för att ha bilen på tomgång i minst ett par, tre nätter.

Tänkte på din cykel... om ni tänder ett par värmeljus i cykelförrådet så håller det sig varmt och skönt!
  • Preggie
    Busbellan skrev 2009-12-20 16:56:33 följande:
    Det kommer de absolut att göra, helt underbart att få sova en hel natt ju Tror vi ska ta på henne overallen ikväll och köra en runda vid läggdags. Varannan natt ute borde väl bli ganska lagom va?
    Absolut! Vi brukar sätta på Min lilla skattkammare på repeat så går den hela natten och ungarna kan aldrig gissa att det inte är vi som läser för dem. Vi har fått ett helt nytt förhållande när vi kan ha så många barnfria myskvällar och det är ju verkligen något som gynnar dem. Win-win
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?