Inlägg från: Senap |Visa alla inlägg
  • Senap

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Vilken bra idé. Men vi har ingen bil. Men det kanske funkar på cykelstolen också? Någon som vet?
     *hoppfull*

My sugar is raw
  • Senap
    Shadowcat skrev 2009-12-20 09:55:57 följande:
    hm det kan gå tror jag, men då får du ju tänka på att barnet är mindre skyddat, en bil kan man ju låsa, vet inte om det räcker med att låsa fast cykeln?
    Vi har cykelförråd ute.
    My sugar is raw
  • Senap
    Toboas skrev 2009-12-20 11:42:00 följande:
    Jag tycker inte det är så lämpligt att lämna barnet i cykelförrådet. Det är risk att de vaknar när andra hämtar sina cyklar (eller kommer hem sent). Sen täcker ofta inte hemförsäkringen stöld av barn om de finns i ett utrymme som andra har tillgång till. Om ni har ett "eget" cykelförråd som bara ni har tillgång till så är det såklart ingen fara.
    fan

Men å andra sidan. Hur många stöder av barn i cykelförråd hör man talas om? Tror inte risken är så stor faktiskt. Vi kan ju ha en babywatch också. Då kan ju ingenting hända.
    My sugar is raw
  • Senap
    NorthLondon skrev 2009-12-20 10:40:39 följande:
    'Finns det verkligen de som INTE skulle låta sitt barn sova kvar i bilen?! Låter ju helt befängt i så fall. Det är ju jättebra att barn har flera ställen som de tycker om att sova på. Sen så är det ju praktiskt om man ska iväg nästa morgon, då har man ett moment mindre i morgonstressen att tänka på!
    Förstår inte hur du tänker där??? Barnet måste ju ha frukost på morgonen!
    Och mitt barn sölar så fasligt. Tror inte alls jag skulle vilja ha dem i bilen då. {#lang_emotions_undecided}
    My sugar is raw
  • Senap
    tebax skrev 2009-12-20 12:28:03 följande:
    filtar och motorvärmare
    Tror du verkligen att det är så lämpligt? Att ha barnet på motorn?
    My sugar is raw
  • Senap
    tebax skrev 2009-12-20 12:34:35 följande:
    hehe nej va dum jag är.. hehe.. jag har ej körkort så jag trodde det höll bilen varm
    kupévärmare menar du alltså.
    My sugar is raw
  • Senap
    Pillan2012 skrev 2009-12-20 16:42:24 följande:
    Men era dumma jävlar, tråden ligger i Sandlådan, Fatta! INGEN låter sin unge sova ute i bilen nattetid!!! SUCK!!!!
    Nej, i cykelförrådet har jag ju sagt.
    My sugar is raw
  • Senap
    Liljan75 skrev 2009-12-20 22:13:45 följande:
    Ha ha bara du har barnvakten på så är det ok. Jobbar som socialsekreterare och det här är helt ok för oss också ;)
    Precis. Har man bara babyvakt så kan ingenting hända. *vet*
    My sugar is raw
  • Senap
    Waldo skrev 2009-12-20 22:31:19 följande:
    Å tänkte inte på att det inte är bra för ryggen * galopperar ut till bilen och slänger in ungen i bagaget*
    Jag fattar inte. Är det inte när man bär in dem från bilen som man får ont i ryggen? Inte när de sitter kvar. *förvirrad*
    My sugar is raw
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?