Inlägg från: Olivers Mamma |Visa alla inlägg
  • Olivers  Mamma

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Asså, det beror ju på vad du har för bil. Med ett hyffsat larm e d ju ok annars får du nog hoppa det, tänk om någon försöker sno hennes kläder lixom, det går ju inte

• Olivers  Mamma

Jag hade ju missat att det var igår du skrev tråden, fy skäms på mig fast det e fy skäms på dig om det är så att du inte har ett bra billarm, barnkläder e dyra o stöldvänliga.

Skönt iaf att ni fick sovit en hel natt. Som waldo skrev, micro funkar toppen om hon e lite frusen, men ta då på upptining, annars kanske hon bränner sig o det e ju mindre bra då måste ni kanske till läkarn o det kostar ju bensinpengar o slitage på bilen

• Olivers  Mamma
    Lakritspipan skrev 2009-12-19 19:44:17 följande:
    Nu förstår jag ingenting.. jag trodde att allt på internet va sant?!
    Allt ÄR sant, du behöver inte oroa dig
  • Olivers  Mamma
    PennyD skrev 2009-12-19 23:22:32 följande:
    Att man inte behöver offentliggöra sin orsak är en sak, men jag är övertygad om att det alltid finns en orsak till det vi gör. Jag menar att det är ofrånkomligt. Och nu undrar jag, vill du dela med sig av din, eller är du kanske inte medveten om den? Att folk tycker det är roligt har jag blivit varse om, men jag undrar varför. Varför tycker ni det är kul att skämta om människor som misshandlar/sköter sina barn?Ni vill kanske inte svara. Men fråga gärna er själva, och svara er själva, om ni kan.
    Jag vet iaf varför jag gör det och det är för att det är alldeles för sjukt och hemskt att folk är så dumma att de faktiskt gär hemska saker med sina barn, det 'r ett sätt att hantera det genom att skämta om det och ironisera över det.
    Sen är det för min del också för att få de människorna att inse hur dumt och korkat det egentligen låter.
    Som när folk startar trådar om varför de måste stå för vad de gjort, typ varför inte soc betalar när de supit upp hyran. Det är så absurt och om man då startar en tråd och ironierar och drar det hela till simn spets inser folk hur löjligt det egentligen låter.
    Sist men inte minst. Man kan nte gå å vara gravallvarlig hela tiden man måste få skratta emellanåt och då hittar var och en det som passar dem bäst
  • Olivers  Mamma
    Busbellan skrev 2009-12-19 23:20:29 följande:
    Vet du hur länge bilen kan gå på tomgång på en halv tank bensin? Ganska länge va?
    fast i min stad 'r det bara tillåtet med tomg¨ngskörning i 1 min, lite dumt o bryta mot det om detsamma gäller hos dig
  • Olivers  Mamma
    Preggie skrev 2009-12-19 23:32:38 följande:
    Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:30:15 följande:
    Nä men det gäller bara om man står vi ett rödljus eller liknande. Inte när bilen är parkerad.
    *pustar ut* då kan jag också låte sonen sova i bilen här. skulle jah stänga av dn så vaknar han
  • Olivers  Mamma
    PennyD skrev 2009-12-19 23:33:25 följande:
    Olivers Mamma skrev 2009-12-19 23:29:00 följande:
    Tack för förklaring. Jag tror verkligen att jag förstår dig.
  • Olivers  Mamma
    Toboas skrev 2009-12-19 23:42:50 följande:
    Jag håller helt seriöst med. Vissa borde verkligen inte ha barn. Framför allt individer som är usla på att sålla information och inte förstår sig på ironi. Det stackars barnen lär ju växa upp i en värld utan nyanser och grundläggande förståelse för språket.
    Så SANT som det är sagt (skrivet)
  • Olivers  Mamma
    vattenlilja skrev 2009-12-19 23:53:17 följande:
    att låta han/hon sova i bilen hela natten

inte det jag menade att det blir -30 i bilen.. det finns en tråd där barn sover uye i -30 grager. och låta barnet sova i bilen hela natten är sämre än att sova ute i -30
    jag kan hålla med om att det blir kanske lite kvavt men man får väl för sjuttsingen lämna ett fönster eller två öppna
  • Olivers  Mamma

Näää du TS nu e jag liiiiite besviken. Sonen fick sova i bilen i natt och ungen vaknade när grannens j*vla hundar skällde vid 4 imorse. Då traskar sonen glatt in till oss och ville inte somna om, för näää då hade han blivit PIGG av promenaden från parkeringen (bara sisådär 250 m men det räcker tydligen i -10 för en 2,5-åring att bli pigg)
    Så om du vill värna om dina medmammor så snälla ha med lite mer väsentlig info i TS om vilka risker vi föräldrar tar att få vår sömn störd av olika saker.

• Olivers  Mamma
    Tasha78 skrev 2010-01-18 09:44:53 följande:
    gör en anmälan till polisen att grannen har hunden ute det är misshandel
    bonnieloveskim skrev 2010-01-18 09:25:50 följande:
    Låter hemskt!det talar ju emot att låta barnen sova ute om man har grannar med hundar.Prata med grannen och se till att de hållerhunden innomhus!
    Nej jag gjorde så att jag passade på att ta hundarna. Jag har alltid velat ha två st och iom att grannarna är så lata att de inte ens går ut o rastar sina hundar utan låter de springa själva ute så tycker jag att jag hade all rätt i världen att ta dem. De har det ju tuuuusen gånger bättre hos mig
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?