Inlägg från: bonnieloveskim |Visa alla inlägg
  • bonnieloveskim

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Hej TS
    har läst att många är emot dig.. men jag har faktikst inte hittat en lag som säger att man inte får ha barn sovandes i bil.... stilla som gående.. och jag har heller inte hittat någon lag som säger hur varmt eller kallt ett barn ska ha runt omkring sig för att få tillåtelse att sova.

Kan ni inte koppla babyvbakten till tjuvalarmet på nåt sätt så hör ni bättre om hon vaknar eller så.??

Ja för vaknar inte ni då så kommer i alla fall grannen och väcker er eller nån annan person i uniform och det vore ju bra så så ni kan komma till barnet när det vaknar.
    Det är ju det som väktare och poliser är till för, att hjälpa till

Skriv ditt mobnr i imman på bilen och ge ungen en mobil så kan hon ringa om hon vill med.

Och det finns inga tidbegränsningar heller hur länge ett barn får vistas i bil vaken eller sovandes så passa på att sova ut i morgon så du är pigg och utsövd.

• bonnieloveskim
    Hikaru skrev 2010-01-06 23:59:35 följande:
    Jag tycker att det funkar skitbra. Vi brukar lämna ungarna i bilen (som står i garage) om vi kommer hem sent och dom sover och vi ska iväg tidigt nästa morgon. Vadå slippa krångel med påklädningen nästa dag? 
    Hade jag haft bil hade det varit ett superbra förslag!
    Min minsta är totalt omöjlig att få igång och klä på när det är morgon och då hon ändå äter fruksot på dagis så varför inte.. det är så mycket som ska byltas på nu när det är - 20 grader så bilen hade varit bra.
  • bonnieloveskim
    Olivers Mamma skrev 2010-01-18 08:03:37 följande:
    Näää du TS nu e jag liiiiite besviken. Sonen fick sova i bilen i natt och ungen vaknade när grannens j*vla hundar skällde vid 4 imorse. Då traskar sonen glatt in till oss och ville inte somna om, för näää då hade han blivit PIGG av promenaden från parkeringen (bara sisådär 250 m men det räcker tydligen i -10 för en 2,5-åring att bli pigg)Så om du vill värna om dina medmammor så snälla ha med lite mer väsentlig info i TS om vilka risker vi föräldrar tar att få vår sömn störd av olika saker.
    Låter hemskt!
    det talar ju emot att låta barnen sova ute om man har grannar med hundar.
    Prata med grannen och se till att de hållerhunden innomhus!
  • bonnieloveskim
    Tasha78 skrev 2010-01-18 09:44:53 följande:
    gör en anmälan till polisen att grannen har hunden ute det är misshandel
    Ja i -10 grader verkligen!
  • bonnieloveskim
    Olivers Mamma skrev 2010-01-18 10:26:51 följande:
    Nej jag gjorde så att jag passade på att ta hundarna. Jag har alltid velat ha två st och iom att grannarna är så lata att de inte ens går ut o rastar sina hundar utan låter de springa själva ute så tycker jag att jag hade all rätt i världen att ta dem. De har det ju tuuuusen gånger bättre hos mig
    Jaha det var gatu hundar!

Ja det var omtänksamt av dig att ge dem ett varmt hem!
    Nu kan ju dottern sova i bilen igen!

Bra framgång!
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?