Inlägg från: Las vacaciones de amor |Visa alla inlägg
  • Las vacaciones de amor

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Har just läst igenom tråden och fått mig en hel del skratt. Helst har jag skrattat åt de som förfasat sig över idioterna i denna tråd . Skrattat åt de som anser att bara de har rätt till vad som är ok att skämta om eller inte. Bäst att alltid vara allvarlig eftersom det kan såra någon annars.

Jag tycker att Norgehistorier är jätteroliga. Helst den med de tre norrmännen som var ute och i skogen och hittade ett spår, den första trodde att det var älgspår, den andra trodde att det var björn men den tredje hann inte säga någonting förrän tåget körde över dem Förvånad 

Men man kanske inte får skämta om Norgehistorier? Det finns ju norrbaggar som kan ta illa upp...

Jag jobbar på soc och vi är väldigt ansvarsfulla och kan inte bara stå vid sidan om och se när barn far illa. Så när vi får in tips om barn som sover i bilen vintertid rycker vi ut direkt och tar tag i saken. Vi brukar ta med en termos med varm choklad och en skvätt whiskey så barnet håller sig varm. Brukar vara väldigt uppskattat. 

• Las vacaciones de amor
    Ökänd skrev 2010-07-15 01:38:45 följande:
    Mmmm... whiskey... ljuva barndomsminnen...
    Ja vill ju att de små liven ska få barndomsminnen att minnas. Vi är inte alls så elaka som det framställs här. Ibland kan vi hälla i två skvättar whiskey istället för en.
  • Las vacaciones de amor
    Lady Gaga skrev 2010-07-15 12:00:30 följande:
    jag bara älskar solskenshistorier. Tummen upp för soc!
    Ja visst är det härligt! Man ska inte tro på allt man läser om oss på soc, vi vill vara allas bästa och vill familjen ha mer plats och låter ungen sova så självklart rycker vi ut med termosen om det är kallt. Hur skulle man som samhällsmedborgare kunna sova gott om natten annars?

En familj beviljade vi en tvåveckorsresa till Thailand, men det minsta barnen som då var omkring året kunde tyvärr inte följa med (lite genant att skriva men pengarna räckte inte), så det lilla livet satte vi i familjens bil på långtidsparkeringen på Arlanda. Och innan folk förfasar sig om hur vi kunde göra nåt sånt så ska jag berätta att vi kom dit två gånger och kollade läget. Tror till och med att vi lyxade till det för barnet med en Loka och en kexchoklad.
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?