Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?

Bedbug skrev 2009-12-18 22:20:30 följande:
    Tror jag ska bära ut lillan i bilen nu. Har visserligen ingen babyvakt men mon är ju ändå två år. Lite ansvarskänsla måste hon ju lära sig.
    Ja, min dotter är ju med 2 år, så hon kanske är i den åldern så man kan skippa barnvakten
    Hon sitter ju fast i sin bilstol också så hon lär inte ta sig nånstans
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Nej, börjar bli lite trött faktiskt, tror jag går och lägger mig nu och hoppas på en god natts sömn utan störninga från barn
    Kikade ut lite snabbt på henne i bilen precis och hon sussar så sött

• Busbellan

Först vill jag bara tacka för alla svar jag fått, även om vissa reaktioner och vissas språk gör mig lite ledsen {#lang_emotions_cry} Jag gör faktiskt alltid det jag tror är bäst för mitt barn!

Dottern fick hur som helst sova i bilen inatt och det lär vi göra om, för första gången i sitt liv så sov hon hela natten, det lär bli fler bilnätter för henne

Visst var hon lite kall om nosen när jag hämtade in henne idag på morgonen, men inte så farligt.

• Busbellan
    High Heel Bitch skrev 2009-12-19 19:04:26 följande:
    En vettig männsika inser nog snart att det inte är ett bra val för ens barn.Förresten om man inte orkar ta hand om sina barn, varför skaffar man dem?
    Men med facit i hand så var det ju ett jättebra val För första gången på nästan 2,5 år så har både vi och dottern fått sova en hel natt, hur kan det vara fel?
    Tar hand om mina barn gör jag på dagarna när de är vakna, jag sitter inte som vissa prettomammor och tittar på mitt barn hela natten
  • Busbellan
    Umbrageous skrev 2009-12-19 19:12:18 följande:
    Bra för vi har tonade rutor så ingen kan se och anmäla Fast, jag har ju inga barn heller.....
    Nej, men när du får kan du lugnt ha dem sovande i bilen, för ingen prettomorsa kan se det och anmäla ändå
  • Busbellan
    Waldo skrev 2009-12-19 19:13:55 följande:
    Vad skönt att ni fick lite kvalitetstid, bara ni vuxnaÄr hon lite kall kan du ju värsta fall slänga in henne i micron lite, då tinar hon snabbt
    Ja, det brukar vi göra med katten när hon verkar ite frusen, funkar säkert med barnen också. Ska man köra på värmning eller upptining?  Beror på kroppstemperaturen kanske?
  • Busbellan
    crilles mamma skrev 2009-12-19 19:15:07 följande:
    jag har en son som är 2 år, han har inte sovit en hel natt på länge. han vaknar runt 1 o vill komma in till mig o min man. de är bara att gilla läget. för man har juh ändå satt dom till världen. fattar inte hur man kan va så dum att man låter ett barn sova i en kall bil medanns man själv sover inne. har du tänkt på va som händer om de blir så kallt att du inte får upp dörrarna på morronen?? totalt oansvarigt.
    Jo vi hade lute problem med det idag faktiskt, jag fick krypa in i genom förardörren och hämta ut henne, men det gick ju bra
  • Busbellan
    Ellinor Doolittle skrev 2009-12-19 20:47:05 följande:
    Jag tycker att dessa sandlåde inlägg är töntiga. Man kan aldrig veta om det sitter någon idiot framför datorn som rättfärdigar sina udda betteenden när han/hon läser att andra tycker att det är ok.Dessutom är det många som upprörs när dom inte förstår "skämtet".Lägg ner.
    Ja, och de upprörda är ju det allra roligaste
  • Busbellan
    Bedbug skrev 2009-12-19 20:39:06 följande:
    Verkar som "prettomorsorna" (som gång på gång inte kunde läsa innantill var tråden låg eller förstå övertydliga vinkar) tagit ihjäl denna tråd nu men jag vill ändå passa på att tacka alla för många goda skratt.
    Ja, den fick leva i ganska många sidor i alla fall
  • Busbellan
    PennyD skrev 2009-12-19 22:40:34 följande:
    Ts, vad är vitsen med din tråd? Att det ska vara roligt? Att driva med de som är så omdömeslösa att de lämnar banren i bilen? Inser du risken för att någon tar efter, i ond tro om att du menar allvar.Jag trodde du menade allvar, jag fattar aldrig vart trådar ligger, hur ser man det? Vad får ni i tråden ut av att skämta om så här tragiska saker? Lättar det ert samvete? Jag må vara gammal och gammalmodig, men jag tycker det är både farligt och löjligt att hålla på som ni gör. Jag skrev en gång en tråd om att "Peppa varandra i att vara dåliga"... läs den.
    Det är det som är grejen med sandlådan, man behöver inte ha en enda orsak till en tråd
    Du får tycka det är hur löjligt som helst, men om du kollar i trådarna i sandlådan så är det ganska många som tycker det är väldigt roligt att skämta om vad som helst. Men det är ju ditt val om du vill äsa eller inte
  • Busbellan
    Flina78 skrev 2009-12-19 22:54:27 följande:
    Nääää å vilken hemsk människa du är TS. Gräslig morsa. Jag ringer soc på en gång. Du måste ha en diagnos!Min son har just somnat i sin säng så jag ska blanda till min femtielfte grogg. Det är ju ändå lördag.SchkålMoahahahahha
    Skål på dig!!
  • Busbellan
    cherryluck skrev 2009-12-19 22:55:10 följande:
    Men är ni seriösa i den här tråden eller? Skulle aldrig i mitt liv lämna mitt barn sovandes i bilen, inte ens 1 timma!Fy fan säger jag bara.och emelyaus, du kan inte vara allvarlig!?Vissa ska fan inte ha barn!
    Klart vi är seriösa, varför skulle vi inte vara det???
  • Busbellan
    Marina skrev 2009-12-19 23:04:24 följande:
    Normal humor är iallafall inte vuxna människor som har roligt åt något som dödar barn runt om i världen.....Och nä man behöver inte ha MIN humor för att vara normal men detta är inte humor det är sinnes!!!!
    Men vem har skrattat åt döda barn??
    den här tråden handlar om MITT barn som bevisligen sover mycket bättre utomhus än inne i sin säng, konstigare än så är det inte
  • Busbellan
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-12-19 23:09:38 följande:
    Verkar handla om avundsjuka säkert drivet av otillräcklighet inför ett sömnvägrande litet knytte där hemma.
    Hoppas verkligen för deras skull att de kan lösa problemet på SITT sätt.
    Vi har nu hittat VÅRT sätt och jag känner hur friden kommit in i hemmet. Nu kan vi fira jul och bara mysa
  • Busbellan
    vattenlilja skrev 2009-12-19 23:18:06 följande:
    .......det är sämre än att låta barnet sova ute i -30 rader....fyf_n!!!!
    Vad är sämre än att låta barnet sova ute i -30 grader
  • Busbellan
    Preggie skrev 2009-12-19 23:19:26 följande:
    Alltså om det är riktigt kallt kan ni ju lämna bilen på tomgång, det brukar vi göra.
    Vet du hur länge bilen kan gå på tomgång på en halv tank bensin? Ganska länge va?
  • Busbellan

Åh, vad kul att se att tråden hålls levande ännu en dag. Är mycket intressant och givande att läsa allas åsikter, även om vissa har svårt att uttrycka sig med vårdat språk!

• Busbellan
    Tasha78 skrev 2009-12-20 16:51:35 följande:
    japp vi håller den levande för din skull, dina barn behöver kanske sova ute fler gånger
    Det kommer de absolut att göra, helt underbart att få sova en hel natt ju
    Tror vi ska ta på henne overallen ikväll och köra en runda vid läggdags.
    Varannan natt ute borde väl bli ganska lagom va?
  • Busbellan
    flamingo86 skrev 2009-12-20 18:50:18 följande:
    inte vill ha fler påhopp.. det e fan sjukt de du gjort...
    vad är det som är sjukt med det?
    Det som är sjukt tycker jag är att det helt plötsligt när man inte håller med en annan människa om något så får man vräka ur sig vad som helst!
  • Busbellan
    theesi skrev 2009-12-20 19:57:09 följande:
    Är det ingen som kollar efter först innan dom skriver.. om det är sandlådan eller inte? Eller är det bara så att få vet innebörden av Sandlådan!?
    Ingen aning, fler borde kolla in sandlådan, är ju skitkul att leka där
Svar på tråden Min dotter somnade i bilen, kan hon sova där i natt?