Inlägg från: Snuttjulla |Visa alla inlägg
  • Snuttjulla

Microknäck

Maina skrev 2009-12-19 16:04:59 följande:
    Åh tack, men jag har ju ingen glas skål, hoppas de funkar med plast.. Å att den inte smälter... haha
    jag skulle inte köra med plastskål, jag har råkat smälta en tuppervear-grej, när jag skulle koka microknäck en gång...
  • Snuttjulla

tänk på att den ska vara ganska stor, för det kokar mycket, och "jäser" upp.
    En blomkruka då?

• Snuttjulla
    Tecken skrev 2009-12-19 16:17:25 följande:
    Kolla på undersidan av burkarna, en del av dem kanske tål micro? Kolla om det finns en tål-micro-symbol (kan inte beskriva den, Googla fram den själv).
    men knäck blir ju ofta varmare än vad man vanligtvis har som temp på micrat. Mina plastbestick från ikea, (stekspade, gaffel och sked) råkade jag smälta när jag rörde om iknäcken. (tänkte mig inte för, nu har jag införskaffat mig träbestick till detta.) Men tror som sagt att det blir samma sak med plastbunke...
  • Snuttjulla

det vet jag inte, men jag vet att tupperwear ska hålla för det. Jag skulle inte våga göra knäck i plastskål, så därför skrev jag det, men om nån vet att det är "säkert" så vet de säkert bättre än mig...

• Snuttjulla
    Tecken skrev 2009-12-19 16:21:39 följande:
    Men var plastbesticken godkända för microbruk?
    förresten körde jag inte besticken i micron, det var när jag gjorde på spisen. Och de tål ju all annan kokning...
Svar på tråden Microknäck