Hona VS Hane?
Vi ska skaffa hund! Wiie!
Nu vill jag veta fördelar o nackdelar med tjej/kill hundar?
En jack russel ska vi ha, om det nu spelar någon roll
Vi ska skaffa hund! Wiie!
Nu vill jag veta fördelar o nackdelar med tjej/kill hundar?
En jack russel ska vi ha, om det nu spelar någon roll
Tikar löper.
Hanar kissar överallt och jagar löpande tikar.
Haha ja. O i det fallet tror jag att jag kan överleva lite löpande då o då.. Ingen annan skillnad?
Jag är hundmännsika och har svårt och se nackdelar.
Har en hane och nästa gång blir det en tik. Tikar är oftast mjukare till sättet när man tränar. Tikar löper en gång om året. Hanar har löpande tikar runt sig året runt och går med nosen i marken.
Om man dock ska gå till personlighet så gillar jag faktiskt hanar mest. Tikar har en tendens till att bli lite för "tråkiga" enligt mig. Men absolut en tik nästa gång. Har en labrador! Världens mest underbara :)
Jag tror på en tik, men det är bara för att tjejer är ju bäst :)
Tänkte bara om det var någon markant skillnad lixom..
Jack russel är ju en hund med enormt mycket personlighet som kräver en fast hand och mycket träning, oavsett om det är hane eller tik. Så välj valp snarare på personlighet än kön. Och välj INTE den som är vildast och mest framåt :)
eftersom du ska ha en liten hund så absolut en tik, när du lyfter en liten hund så lyfter man ju ofta på magen och efter att ha haft min första hanhund och det var en tax så måste jag säga att tikar är fräshare, alltid pink på buken på hanhunden.
Tiken är knäpp i skallen 2 gånger per år vid löpning och kan vara lite vid skendräktigheten. hanhunden blir knäpp varje gång det är en löptik i närheten eller har varit i närheten.
hanhundar överlag är ju mer på ä tikar, mer maskulina så att säga men man kan få en tik med pondus med.
köper du en tik som är renrasig och fin kan du ta valpar där du kan behålla efter henne sedan medans en hanhund då måste du köpa en tik eller få någon annan med tik att vilja para med din hund så det berur ju på vad du tänkt med din hund med i framtiden.
personlgen gillar jag tikar mer för jag är van vid tik men det är absolut inte något fel på hanhundar men oftast faller man mer på det ena könet eller det andra. är ju lite trixigt att ha 2 olikkönade tex om man har mer än en =)
Tack så mycket för svaren.
En fråga till.. Ungefär vad kostar en hund i försäkring?