• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:46:37 följande:
    Du var kanske en samlare då? Gick och plockade lite frukt och bär och mumsade på? Mycket socker i det ju! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Måste jag nog ha varit. Fick man ha på sig djurpäls ändå? De är ju sexiga
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-06 22:46:29 följande:
    Och med tanke på hur litet Belize är så kan de inte vara svåra att hitta. Hänger du med Vellan?
    Nu var jag kanske otydlig, men huset jag refereade till är ju det jag bor i nu. I Belize finns nått annat som inte går att hitta så att säga.
  • Velour
    Midka skrev 2010-02-06 22:46:45 följande:
    Som jag ser det går det bara att bli av med sockerberoende i teorin. I praktiken är det i princip omöjligt att undvika socker om man inte lever som en asket. Ta tex vitt bröd, när man ätit det omvandlas det till mer "socker " än att äta rent socker.... Vissk kan jag undvika vitt bröd men hur länge?Socker finns i nästan all mat.Det jag gjort är att sluta äta smågodis helt och hållet. Allt socker är däremot helt omöjligt att undvika så det blir kamp lite då och då... Lite som att hålla pittbull instängd, ibland sover den och det är lungt, ibland lever den om utav bara helvete och då får man vara envis och stå emot.
    Jo, det sant att det inte går att undvika socker. Men att bli av med det starka suget, det är det jag ville få bukt med.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-06 22:48:52 följande:
    Måste jag nog ha varit. Fick man ha på sig djurpäls ändå? De är ju sexiga
    Ja, klart du hade, du fick nån snygg jägare att släpa hem en extra fin päls genom att fladdra lite med ögonfransarna
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2010-02-06 22:49:25 följande:
    Grattis till alla fina nummer!!!
    Tack
  • Sedek
    Midka skrev 2010-02-06 22:46:45 följande:
    Som jag ser det går det bara att bli av med sockerberoende i teorin. I praktiken är det i princip omöjligt att undvika socker om man inte lever som en asket. Ta tex vitt bröd, när man ätit det omvandlas det till mer "socker " än att äta rent socker.... Vissk kan jag undvika vitt bröd men hur länge? Socker finns i nästan all mat. Det jag gjort är att sluta äta smågodis helt och hållet. Allt socker är däremot helt omöjligt att undvika så det blir kamp lite då och då... Lite som att hålla pittbull instängd, ibland sover den och det är lungt, ibland lever den om utav bara helvete och då får man vara envis och stå emot.
    Njaeaeeä. Nu vet jag inte om jag håller med. Det går att bli av med så länge man skippar kolhydratsrik mat. Max 5% kolhydrater i det du stoppar i dig, max 50 gram om dagen.

Ett helvete första veckan sen går det bra! Provat flera gånger och jag går på det igen 1 mars.

Beach 2010 here I come{#lang_emotions_cool}
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:48:23 följande:
    Nähäää Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Sist trodde Scratchy att jag menade att jag var full så jag var tvungen att vara tydlig den här gången. Hade jag varit full hade det nog märkts då jag skulle ha skrivit sämre än jag redan gör
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-06 22:47:58 följande:
    Ja, och dessutom behöver kroppen socker för att fungera, precis som den behöver fett och proteiner osv.
    Japp.. Av alla beroenden kan man nog lugnt säga att socker är det som är absolut svårast att hålla i schack när man väl bestämt sig för att bryta beroendet.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-02-06 22:51:43 följande:
    Sist trodde Scratchy att jag menade att jag var full så jag var tvungen att vara tydlig den här gången. Hade jag varit full hade det nog märkts då jag skulle ha skrivit sämre än jag redan gör
    Ja, men som man känner sig själv känner man andra, haha. Du skriver inte dåligt gumman  
Svar på tråden Tråddödare forts....