• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-06 23:02:56 följande:
    Ja nej oj. Nej jag har inte provat i 3 år.Jag äter som en häst i 3 månader, går upp max 10 kilo "kontrollerat" och sen plockar jag bort så mycket fett det går med LCHF. Max 3 månader utan kolisar.Efter de första ca 10 dagarna känns det som att jag aldrig mer i hela mitt liv skulle behöva eller vilja äta en macka, smågodissuget är som bortblåst. Fast jag har ju inte provat i flera års tid med allt vad det innebär med livskriser, motgångar och annat.Vi har nog lite olika anledningar.
    Ja... det har vi nog. Det jag menar med att säga att det är omöjligt att utesluta socker helt är att leva "som alla andra" med ett hyfsat jämnt intag. Jag skulle bli tvungen att alltid förklara mig om jag skulle leva utan socker (kalas, fika på stan med någon, i mitt jobb osv) och bara det är tröttsamt!

Lurigheten är att när jag ramlar in i vardagen är det lätt att av "misstag" ta en macka med vitt bröd för att jag inte hann detlajplanera den dagen. En dag följs lätt av nästa osv...

Det du beskriver verkar vara en annan typ av kontroll (träning, tävling eller liknande) och då är det tveksamt om du är beroende av socker eller mer att du ibland gillar att leva osunt men när du återtar kontrollen är det inte för att sockret börjar styra ditt liv utan av andra skäl...

Jag har inte åsikter om hur andra gör, huvudsaken är att de mår bra! Jag skulle aldrig klara att leva som du gör eftersom det skulle påfresta både min kropp och mitt psyke aldeldes för mycket!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-06 23:14:52 följande:
    Vankades grävning, pfft!
    Fast då får du en jättehärlig massage av Scratchy efteråt. Det är han jättebra på!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-06 23:15:37 följande:
    Scratchy kan ränna runt och fixa grävmaskiner medans vi latar oss på stranden!*gillar*
    Det låter härligt. Och du kan vi dricka såna där 400 kronors fyrverkeridrinkar{#lang_emotions_dreamer} Men nåt borde väl Scratchy få ändå, såsom han kommer att slita.
  • Sedek
    Midka skrev 2010-02-06 23:15:37 följande:
    Ja... det har vi nog. Det jag menar med att säga att det är omöjligt att utesluta socker helt är att leva "som alla andra" med ett hyfsat jämnt intag. Jag skulle bli tvungen att alltid förklara mig om jag skulle leva utan socker (kalas, fika på stan med någon, i mitt jobb osv) och bara det är tröttsamt! Lurigheten är att när jag ramlar in i vardagen är det lätt att av "misstag" ta en macka med vitt bröd för att jag inte hann detlajplanera den dagen. En dag följs lätt av nästa osv... Det du beskriver verkar vara en annan typ av kontroll (träning, tävling eller liknande) och då är det tveksamt om du är beroende av socker eller mer att du ibland gillar att leva osunt men när du återtar kontrollen är det inte för att sockret börjar styra ditt liv utan av andra skäl... Jag har inte åsikter om hur andra gör, huvudsaken är att de mår bra! Jag skulle aldrig klara att leva som du gör eftersom det skulle påfresta både min kropp och mitt psyke aldeldes för mycket!
    Ja vi är alla olika! Jag tränar rätt mycket, inbillar mig att jag är hobbybodybuilder (ingen behöver berätta sanningen för mig, jag vill tro det) så när jag äter är det för att hålla kroppen i ett så anabolt tillstånd som möljigt. Så försöke jag ta bort fettet utan att förlora muskelmassa, och enligt många studier är just LCHF det bästa för det ändamålet.

inte för inte att det kallas "the anabolic diet"

Det är askrångligt, man måste verkligen detaljplanera och jag skulle inte orka det i flera år. Förstår dig till fullo!

För mig går det bra eftersom det är en begränsad tid. Jag har alltid en burk tonfisk i väskan, makrill i tomat, majonäs. Man kan till och med äta på Mc Donalds, dubbel QP och så petar jag bort brödet och ketchupen...

Men i flera år, nejtack! Beundrar er som måste tänka på det hela tiden och klarar av det.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-06 23:18:59 följande:
    *och DÅ kan vi.... (jag är nog full)
    vad kan vi...?
  • Scratchy
    Sedek skrev 2010-02-06 23:15:37 följande:
    Scratchy kan ränna runt och fixa grävmaskiner medans vi latar oss på stranden!*gillar*
    Ränna runt? Du vet då inte hur det är att känna mafiosos. Jag kommer att dricka paraplydrinkar med Vellan, och du kommer göra precis det jag säger åt dig att göra...
    Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
  • Midka
    Sedek skrev 2010-02-06 23:21:12 följande:
    Ja vi är alla olika! Jag tränar rätt mycket, inbillar mig att jag är hobbybodybuilder (ingen behöver berätta sanningen för mig, jag vill tro det) så när jag äter är det för att hålla kroppen i ett så anabolt tillstånd som möljigt. Så försöke jag ta bort fettet utan att förlora muskelmassa, och enligt många studier är just LCHF det bästa för det ändamålet.inte för inte att det kallas "the anabolic diet"Det är askrångligt, man måste verkligen detaljplanera och jag skulle inte orka det i flera år. Förstår dig till fullo!För mig går det bra eftersom det är en begränsad tid. Jag har alltid en burk tonfisk i väskan, makrill i tomat, majonäs. Man kan till och med äta på Mc Donalds, dubbel QP och så petar jag bort brödet och ketchupen...Men i flera år, nejtack! Beundrar er som måste tänka på det hela tiden och klarar av det.

Ja... jag är fruktansvärt stolt över mina tre år!!!!
    Jag är smårund men jag har kontroll och jag går inte upp!
    Pinnsmal skulle vara alltför tråkigt eftersom det skulle innebära tonfisk för jämnan och där gick min gräns...

Jag är nyfiken på hur du lyckas och hur länge du hållit på som du gör... Vad säger omgivningen när du går in på anaboldieten? Barnens kalas osv..?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-06 23:21:59 följande:
    vad kan vi...?
    oooooooooooooooooooooooooooooooooooj..{#lang_emotions_surprised}

Läs inlägg nr.10070
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-06 23:25:49 följande:
    Ränna runt? Du vet då inte hur det är att känna mafiosos. Jag kommer att dricka paraplydrinkar med Vellan, och du kommer göra precis det jag säger åt dig att göra... Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
    {#lang_emotions_cheers} Helst rosa sådana!
Svar på tråden Tråddödare forts....