• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-08 13:31:04 följande:
    Tycker du det? Jag anser nämligen att det inte finns någon perfekthet, utan man kan ständigt bättra sig. Om du vill kan jag ge dig exempel där du har gjort grova misstag.
    I get the point. Medveten om det mesta hoppas jag, och det borde kanske stå "...fortsätter min strävan efter perfektion"

Det blir så snurrigt när du blandar in seriösitet i mitt oseriösa raljerande{#lang_emotions_sealed}

Jag vet väl för fan att jag inte är perfekt! Men mitt ego tar "ibland" över när vi kastar ord fram och tillbaka, och så krockar det när du plötsligt (i mina ögon, jag kan ju ha fel) menar något 110% seriöst.

Du är fin du.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-08 13:45:53 följande:
    Ja, alla har väl sina anledningar till varför de tycker så om sig själva. Mitt ex dolde en stor osäkerhet och dålig självkänsla genom att intala sig själv att han var perfekt på alla plan. Men en person som har bra självkänsla och/eller bra självinsikt tycker inte att denne är perfekt till att börja med, utan är mer ödmjuk än så.När jag ifrågasatte honom när han hade gjort eller sagt något sa han alla de grejer som han trodde att jag ville höra bara för att jag skulle ge den respons han ville ha för att må bra. Ibland tog han tillbaka sina svar eller vred och vände på dem för att det skulle bli "rätt". Helt fel! Jag blev ännu mer besviken då.När han gjorde saker "för mig" så visste jag att han egentligen gjorde det för sig själv, för att känna att han är en riktig man. Jag kände aldrig att han var äkta.
    Men så är det ju, de som tror att de är perfekt har oftast bara den fasade för att skydda sig själva.. egentligen är de svaga och osäkra i sig själva.

Det är av sin misstag man lär sig, gör man inga misstag hur lär man sig då?
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-08 13:46:41 följande:
    Så ska det va! Man ska lära dem veta hut
    Mmm.. om några nätter kanske han sluta kämpa emot och vi kan "mysa" lite.
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 13:37:46 följande:
    Känner igen det där, jag tror att det handlar mer om att de inte vill lära sig för deras sätt är bäst.. punkt liksom.
    Jag tror man, de flesta män, vet vad som är rätt tillvägagångssätt. Även om det ibland ligger långt bort, så finns det där undermedvetet och ger oss, de flesta män, känslan av att inte räcka till. Då tar man, de flesta män..., den lättaste vägen ut och vägrar inse fakta och släpper fram det stora egot. Vips så slipper man tänka, ändra, lära sig eller ha dåligt samvete!

Man undviker smärta 1000 gånger före att söka belöning. Och hur kommer man undan det problemet kan man fråga sig? Jo, man måste ändra hur man associerar, kopplar ihop smärta med sina val. Ungefär som en rökare som vill sluta röka, tvinga rökaren att röka 10 paket, 4 cigg åt gången, hetsa! stressa skiten ur honom. Tillslut kommer han associera rökning med fruktansvärd smärta och obehag.

Så, hur går vi vidare till relationer?
    Jo, om karln inte öppnar dörren för dig: Stampa honom på tån med dina högklackade skor HÅRT varje gång, tillslut kommer han associera att inte öppna dörren med en otrevlig konsekvens. Man kan öka effekten genom att samtidigt ge han en publik utskällning varje gång också.

Okej nu har jag blandat lite seriöst med lite oseriöst, måste ju vara konsekvent i mitt beteende

Frågor på det?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-08 14:06:13 följande:
    Mmm.. om några nätter kanske han sluta kämpa emot och vi kan "mysa" lite.

Lycka till, ge han lite mat så han inte magrar av helt!
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-08 14:07:42 följande:
    Jag tror man, de flesta män, vet vad som är rätt tillvägagångssätt. Även om det ibland ligger långt bort, så finns det där undermedvetet och ger oss, de flesta män, känslan av att inte räcka till. Då tar man, de flesta män..., den lättaste vägen ut och vägrar inse fakta och släpper fram det stora egot. Vips så slipper man tänka, ändra, lära sig eller ha dåligt samvete!Man undviker smärta 1000 gånger före att söka belöning. Och hur kommer man undan det problemet kan man fråga sig? Jo, man måste ändra hur man associerar, kopplar ihop smärta med sina val. Ungefär som en rökare som vill sluta röka, tvinga rökaren att röka 10 paket, 4 cigg åt gången, hetsa! stressa skiten ur honom. Tillslut kommer han associera rökning med fruktansvärd smärta och obehag.Så, hur går vi vidare till relationer?Jo, om karln inte öppnar dörren för dig: Stampa honom på tån med dina högklackade skor HÅRT varje gång, tillslut kommer han associera att inte öppna dörren med en otrevlig konsekvens. Man kan öka effekten genom att samtidigt ge han en publik utskällning varje gång också.Okej nu har jag blandat lite seriöst med lite oseriöst, måste ju vara konsekvent i mitt beteende Frågor på det?
    Jag lärde mig med tiden att säga rakt ut om något kändes fel eller om jag ansåg att han gjort fel på något sätt. För jag insåg att precis som att inte jag kan läsa tankar så kan inte han heller det.
    Tror att det är problemet många gånger i förhållande, hon känner något och tror att han vet vad det är utan att säga något. Men det är ju helt omöjligt. Tror att många kvinnor oxå vill ha en man som kan fixa allt, som vet allt och som inte säger.. det där kan inte jag göra för jag vet inte hur. För om inte han kan vem kan då?

Så det är väl kanske inte så konstigt att män ska vara så manliga som möjligt, att då släppa på garden och visa att ni faktist är bräckliga innerst inne och inte vet allt.. vilket nederlag.
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-08 14:17:14 följande:
    Lycka till, ge han lite mat så han inte magrar av helt!
    Då måste han ju först bli tyst, så jag kan ta av munkavlen.
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-08 14:18:32 följande:
    Oh ja... har skrivit lite i den också.
    Jag me..
Svar på tråden Tråddödare forts....