• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-09 23:50:59 följande:
    Puss?
    En riktig blöting! *smack*

{#lang_emotions_kiss}
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-09 23:52:15 följande:
    Puss och kram (vilket menas ärligt från hjärtat att jag bryr mig och vill verkligen visa det genom äkta fysisk kontakt)
    Snackar vi kvinnlig logik nu eller..
  • Mandi74
    Vellan.. du bör nog inse en sak.. du är som din mamma och mig.

• Velour
    Sedek skrev 2010-02-09 23:49:36 följande:
    Jag har då inte sagt något om att undertrycka. Det var ju DU som sa det! Jag sa att man ska vara medveten om svagheterna, så att man kan hantera de när man känner att de är i funktion.Exempel:Någon kommer fram till mig och gråter. Eftesrom jag är T istället för F så börjar jag tänka logiskt, varför gråts det, hur kan jag få det att sluta, osv. Istället för som en F tänker, "men stackars vännen, vad kan jag göra för dig" osv. En T som är medveten om sina svagheter tänker, "shit här gråts det, var inte så logisk nu, ta det lugnt och tänk efter hur det är att gråta och vilka behov man har då" osv.Det kallar inte jag att undertrycka, det kallar jag att vara medveten om sina svagheter och att kunna utnyttja kunskapen och medetenheten om dessa.
    OK, jag köper det med (snart är jag bankrutt). Men är det inte himla jobbigt att tänka som man inte gör i vanliga fall? Man låtsas ju liksom ändå vara nån man inte är, eller man beter sig inte som man brukar göra. Kan man vara medveten om sina svagheter för resten av ens liv? Är inte "risken" stor att man hamnar tillbaka till den man var innan och tänker som man är mest bekväm med att tänka?

Jag vet att människor ändras hela tiden, men vissa drag och egenskaper har man med sig tills man dör.

Av egen erfarenhet vet jag (och då menar jag inte mig själv personligen) att de som försökt vara medvetna om sina svagheter och försökt ändra eller använda dem på annat sätt, inte kunnat göra det en längre tid eftersom de inte känt att de varit sig själva.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 23:49:43 följande:
    Tack vännen, glad att jag kan stå till tjänst Han är ju iofs lik muminpappan också men mest Alfons pappa. Tycker det är dödscoolt att ha en statsminister som ser ut som en sagofigur Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    *vrååålgarv*
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:50:16 följande:
    Jo, kom igen. Och skriv så jag inte tolkar fel då Vem är Elaine Berigkvist och varför ska hon misshandla sig själv?
    Elaine Bergkvist? Vet du inte? Hon som skrev boken Härskarteknik. Vilket var det jag utnyttjade ovan, när jag skickar över problemet på dig, att DU tolkar MIG fel. Vilket man egentligen inte kan säga, för då anklagar jag dig att vara dum. När det egentligen är jag som är ansvarig för det jag säger och skriver. Och man borde kommunicera det på ett annat sätt.

Nu måste jag lägga mig, är astrött faktiskt.

Det var inget viktigt det där Men:et, bara en ego grej. Att jag är ju perfekt, så du borde ta mig, och då passade inte Men:et in i din mening... Ha ha ha.

ENTP är kända för sin torra humor, och min torra humor är på topp när jag är trött. Ni får ha överseende med det.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-09 23:50:55 följande:
    I så fall är du inte ensam vännen.. look at me liksom.Det är inte vi som är värdelösa, det är dräggen vi drar till oss. Så det så! Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Phu! Höll nästan på att göra iordning hängningsrepet där!

Ja, vi verkar ha haft en trash-magnet på oss nånstans. Men nu är det borta iallafall, eller hur babe?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-09 23:54:05 följande:
    Snackar vi kvinnlig logik nu eller..
    Nej! Vi snackar äkta tillgivenhet Inget påhitt.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-09 23:52:15 följande:
    Puss och kram (vilket menas ärligt från hjärtat att jag bryr mig och vill verkligen visa det genom äkta fysisk kontakt)
    Det är för mycket för pryda mig egentligen{#lang_emotions_dreamer}, men ok. Pusspuss!{#lang_emotions_kiss}
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-09 23:59:05 följande:
    Phu! Höll nästan på att göra iordning hängningsrepet där!Ja, vi verkar ha haft en trash-magnet på oss nånstans. Men nu är det borta iallafall, eller hur babe?
    Det hoppas jag verkligen, är trött på alla skitstövlar.. vill ha en riktig man!
Svar på tråden Tråddödare forts....